Jump to content

cmc1342

Medlemmar
  • Inlägg

    7
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

cmc1342's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Läste för ett tag sedan om några killar som gjorde ett kitt med en kuggstångsstyrning från en Volvo. Någon som vet vad det blev av det? Det vore lockande att bulta dit en kuggstång och slippa ställa till det så bilen inte går att återställa till original igen. Kunde man snickra till något bra av Volvodelar blir det mer pengar över till bensin....
  2. Glöm tyg, det användes på 1900-talet.... Det finns färdiga delade packboxar, skulle bli förvånad om du kommer över en tygtrasa... Dra på rejelt med fett på den nya och skjut in den lungt och fint.
  3. Packningen är av tyg/filt, använd en vanlig hederlig näbbtång och t. ex en drivdorn (så stor och platt det går dvs ej spetsig) och hjälp till med bakifrån så kommer den gamla packningen fint. Och framförallt, var lugn och harmonisk innan du kryper under bilen. Hög puls= det går åt helvete!
  4. Inga problem... Bytte själv med lådan på plats. När du drar ut den gamla packningen så ska du bara se till att du samtidigt skjuter på i bakändan, då ska det gå bra. Det är lätt att dra av den änden som sticker ut av gamla packningen.
  5. Tänkte piffa upp min 65a med 16" eller 17" fälgar Är det någon som har koll på bredder och offsett förhålande till 65an? Det jag tänker på då är offsettet på hela fälgbredden och hur mycket utstick från bromstrumman och ut mot skärmkant man kan ha innan det finns risk för att det börjar skava i skärmkanterna. Hade hoppas på att finna några begagnade fälgar till ett vettigt pris och då kunna få dem att passa genom att tillverka spacers...
  6. Känner igen detta fenomen från min bil. Står man på tomgång och kollar ljusstyrkan på t ex innerbelysningen så flämtar den rejält. Hade av kåpan på laddreläet och kunde se att kontakterna där arbetade i samma takt. Förra året hade jag ur generator och relä och fick kört i bänk. Vid bänkkörningen fungerade det ok, men när det kom i bilen igen var fenomenet oförändrat. Är orsaken till detta fenomen att jag har ett gammalt laddrelä med brytarkontakter? Finns det då morderna originalliknande reläer där man slipper blinkandet?
  7. OjOj, jag skulle aldrig lägga lack på blästrad aluminium, det ser bara kladdigt ut!!! På både motordelar och MC-delar har jag i alla år bara fått aluminiumen glasblästrad och inte gjort något mer sedan. Tvättar man bara någon gång då & då med t.ex. OK:s prickbort ser aluminiumytan nyblästrad ut i många många år. På ett fordon som mest används på sommarn och endast går någon gång på vintern blir inte obehandlad aluminium ful.
×
×
  • Create New...