kalleanka70 January 8, 2005 Report January 8, 2005 Har hittat pärlan, en nyrenoverad Mustang 64 1/2 på en hemsida i USA.http://www.classiccorvettes.comRingde dit eftersom de inte hade några priser utsatta. Det är första gången jag ringt till en bilfirma och i princip fått en utskällning. Jag frågade efter bilder på undersidan av bilen och säljaren sa "in our store we charge people $10 to enter" - all our cars are show cars. We can't afford to sell rusty shit"Har varit i Florida tidigare och besökt den här typen av exklusiva bilhandlare så jag blev egentligen inte förvånad. Trampade lite på hans yrkesstolthet kanske men det finns ju gränser för vad man skall tåla.Min fråga är om det är det finns någon som har en erfarenhet av denna firma och kanske rent utav köpt bil där?! Tacksam för all input jag kan få. Citera
429SCJ-R January 9, 2005 Report January 9, 2005 Har ingen erfarenhet av just denna firma, men känner igen attityden. Prismässigt så brukar dom lägga på (som start) 10-15.000$ över mot vad du kan få ge för en bil som är troligtvis finare än den här. Citera
kalleanka70 January 9, 2005 Author Report January 9, 2005 Tack för synpunkten. Ibland undrar man vem som är säljare och vem som är köpare. Bilen ser OK ut men det är klart att de säkert saltar sina räkningar och tar betalt för sitt uppenbarligen goda rykte.Här är för övrigt länken till bilen: http://www.classiccorvettes.com/view_photo.asp?ID=1245ℑ=ExteriorDet är en djungel onekligen. Har du några andra bra företag som referenser.? Har varit i kontakt med några konsulter här i Sverige som importerar Mustanger. Finns det några som är bättra än andra? Citera
429SCJ-R January 9, 2005 Report January 9, 2005 Jag har inga referenser att ge då jag inte har anlitat någon personligen.Du kan helt säkert få referenser från medlemmarna här i klubben. Var dock noga med att det är en person som har superkoll på årsmodellen, jag personligen skulle kunna hjälpa dig om det gällde en bil mellan 71-73, andra årsmodeller har jag mycket liten erfarenhet från och är då dåligt påläst och har naturligtvis inga direkta proffesionella kontakter med personer från dom årsmodellerna. Vad jag har förstått så är du ute efter en "perfekt bil" och då är du självklart beredd att betala en större summa pengar, som du säkert har sett så finns det då ett antal "mycket fina" sådana här bilar hos handlare där lacken skiner och allt ser perfekt ut och prislappen matchar vad en "perfekt" bil kostar. Då är det extremt viktigt att allting är "rätt", sitter det fel framvagns komponenter, fel förgasare, fördelare osv. osv så är värdet på bilen betydligt lägre än vad dom begär. Citera
kalleanka70 January 9, 2005 Author Report January 9, 2005 Jag har förstått det. Har beställt lite litteratur så jag kan läsa på mer om bilen. Är inte helt insatt ännu.Är tidigare BMW och Merca ägare och det är lite annat. Detta handlar ju om ca 40 år gamla renoverade glidare.Ser på bilen som investering samt för nöje så det är viktigt att det blir rätt! Citera
Recommended Posts