Georgia April 26, 2019 Report April 26, 2019 Hej. Har en 2007 Mustang GT som jag satte in BBK longtube headders med x pipa och monterat pypes kattar. Förlängningssladdarna till lambdasonderna passade enbart med de bakre lambdorna , olika kontakter, så jag satte förlängningssladdarna på de främre uttagen och satte dit de bakre lambdorna fram och stängde av de bakre med tunern samt tinade för BBK hedders. Allt funkar bra MEN får höga CO värden på 2500 rpm. 0,6 o gräns är 0,2. Motorn går för fett eller så är inte kattarna tillräckliga eller så är det de bakrelambdorna som jag satt fram med de är förstås kopplade till de främre kontakterna. Hur sänker jag CO??? Sten Citera
Tbird April 29, 2019 Report April 29, 2019 Sätt dit rätt lambda sensor. Det är olika typ lambda sensor fram respektive bak. Citera
Georgia April 29, 2019 Author Report April 29, 2019 Tack. Gjorde det faktiskt igår som du beskriver. Kopplade in de bakre och fick förlänga kablaget 70 cm och var rädd för att motståndet i kablarna skulle påverka men allt funkar och motorn går jämnare och verkar inte släppa lika mycket avgaser. Skall mäta idag på verkstad så får vi se. Tack för svar. Sten Citera
Georgia May 4, 2019 Author Report May 4, 2019 Fortfarande högt CO, 0,4 på rpm 2500 dock ok på tomgång. HC o lambdavärden ok Misstänker att det är Pypes racekattar med BBK hedders som ställer till det. Skrivs en del om K-sprit, E85 o akylatbensin. Kan det vara tillfällig lösning måntro. Tips tack. Sten Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.