Jump to content

Recommended Posts

428CJ s låga hästkraftsuppgift berodde på att ford inte ville ha problem med försäkringsbolag och säkerhetslobbyn i USA som hade börjat reagera på att dessa billiga hästkraftsalternativ fanns att tillgå i billiga (läs ungdoms ) bilar därför skrev man ned den officiella specifikationen.

Dom flesta källor brukar uppge 428:an till cirka 450 hk i praktiken!

Så det är tur att dom flesta nordiska musseägare är mogna och balanserade personer och aldrig skulle ägna sig åt "unproper takeoffs"

:wink: :wink: :lol::lol::lol::lol:

Magnus

428CJ s låga hästkraftsuppgift berodde på att ford inte ville ha problem med försäkringsbolag och säkerhetslobbyn i USA som hade börjat reagera på att dessa billiga hästkraftsalternativ fanns att tillgå i billiga (läs ungdoms ) bilar därför skrev man ned den officiella specifikationen.

Dom flesta källor brukar uppge 428:an till cirka 450 hk i praktiken!

Så det är tur att dom flesta nordiska musseägare är mogna och balanserade personer och aldrig skulle ägna sig åt "unproper takeoffs"

:wink: :wink: :lol::lol::lol::lol:

Magnus

Da er spørsmålet mitt!

Er 390 også oppgitt med for lite hk!? (320hk) da er det vel i praksis flere hk her også da!?

håper du har en mening her også! :-)

Nu har jag all min "musselitteratur" i garaget men generellt kan man nog säga att 390:n inte var någon vass gatmaskin utan en pålitlig BB som Ford kände sig pressade att stoppa ned i mustangen för att kunna erbjuda sina kunder ett svar på den ökade konkurrensen från tex Camaron med 396 men om ingen annan hjälper dig så ska jag försöka ge ett mer exakt svar till dig när jag kollat igenom böckerna

:? H/Magnus

Nu har jag all min "musselitteratur" i garaget men generellt kan man nog säga att 390:n inte var någon vass gatmaskin utan en pålitlig BB som Ford kände sig pressade att stoppa ned i mustangen för att kunna erbjuda sina kunder ett svar på den ökade konkurrensen från tex Camaron med 396 men om ingen annan hjälper dig så ska jag försöka ge ett mer exakt svar till dig när jag kollat igenom böckerna

:? H/Magnus

Takker for hjelpen! :-) Venter gjerne på svar fra deg når du har vært i garasjen :-)

Har en 69 mach1 390 4 trinns manuell (matching number) :-) Finnes ikke så mange av dem tror jeg!! I norge finnes det ingen! Finnes den i sverige!?

Finns en otroligt snyggtrenoverad jadegrön 69:a i Sunne som jag har för mig är med original 390 kan nån komma ihåg vad ägaren heter, är medlem i klubben har jag för mig!

Bifogar en bild på en av dom råaste 69:or som tillverkats,enligt mitt tycke :twisted:

H/Magnus

Finns en otroligt snyggtrenoverad jadegrön 69:a i Sunne som jag har för mig är med original 390 kan nån komma ihåg vad ägaren heter, är medlem i klubben har jag för mig!

Bifogar en bild på en av dom råaste 69:or som tillverkats,enligt mitt tycke :twisted:

H/Magnus[/quote

Utvilsomt "the boss" :-)

Det har nog båda med tanke på att det fanns Fabriksmonteret vid beställning(snygg Norska va?) och dealermontertet (ännu snyggare Norska?) och som jag har förstått det, gick det att få såna här detaljer "deleatade" om bilen vid beställning inte var byggd! tittar man på många 68 CS/GT så har dom samma huvlås som Shelbyn 68-71 men några som verkar ha bra koll på huvlåsen är Tony D Branda

http://www.cobranda.com/

H/M

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...