Mustang2016 June 10, 2019 Report June 10, 2019 Någon som haft P061A felkod på sin 2015-2017 Mustang gt Beskrivning av larmet. Internal Control module torque performance ett meddelande som inte tänder motorlampan. Tacksam för hjälp Citera
Badmanners June 10, 2019 Report June 10, 2019 3 timmar sedan, Mustang2016 said: Någon som haft P061A felkod på sin 2015-2017 Mustang gt Beskrivning av larmet. Internal Control module torque performance ett meddelande som inte tänder motorlampan. Tacksam för hjälp Om vridmomentet är mer än 50nm mer än förväntat över 5000 varv så triggas koden. Citera
Badmanners June 11, 2019 Report June 11, 2019 8 timmar sedan, Mustang2016 said: Okej vad gör man åt det då? Sänker tändningen, dvs trimmar ner. Du har ju ett gt350 insug på bilen och en del annat godis. Det går även att släcka koden totalt, inte bara då at mil inte tänds. Citera
Mustang2016 June 11, 2019 Author Report June 11, 2019 1 hour ago, Badmanners said: Sänker tändningen, dvs trimmar ner. Du har ju ett gt350 insug på bilen och en del annat godis. Det går även att släcka koden totalt, inte bara då at mil inte tänds. Har skiftat till förra tune jag fick.men det blev samma larm med den tune. märkte direkt en förändring, den började hacka vid lätt gaspådrag. Vilket den inte gjorde på den senaste tune jag fick justerad. skall jag logga den senaste tune o skicka till till er för kontroll? Fall det fortfarande är justeringar att göra. sen kanske han kan göra en snällare variant av tune för att se om det är den som spökar?! Citera
Badmanners June 13, 2019 Report June 13, 2019 On 2019-06-11 at 10:40, Mustang2016 said: Har skiftat till förra tune jag fick.men det blev samma larm med den tune. märkte direkt en förändring, den började hacka vid lätt gaspådrag. Vilket den inte gjorde på den senaste tune jag fick justerad. skall jag logga den senaste tune o skicka till till er för kontroll? Fall det fortfarande är justeringar att göra. sen kanske han kan göra en snällare variant av tune för att se om det är den som spökar?! Tror inte mappen spökar men logga en wot. Lägg till tq-controll som pid om du inte redan loggar den Citera
Recommended Posts