January 13, 200520 yr comment_12524 Jag har varit och rotat ibland kablar på min 66a och kommit fram till att det inte sitter nån säkring till tändningslåset (det skall det iofs inte göra enligt samtliga kopplingsscheman jag kommit över). Det funkade i alla fall trots att alla mina säkringar var urtagna.Men jag tycker att det är lite märkligt för ifall man får kortslutning någonstans längs grönsvart kabel från läge A på tändningen. Dvs. amperemätaren, bränslemätaren/sändaren, tempmätaren, backljus-switchen m.m.) Så brinner det väl. Är det att rekommenera att sätta en säkring på mataren till tändninen innan startrelät (Gul kabel)?Eller har jag fattat fel, det kanske inte behövs, eftersom det aldrig har varit nåt...Se gärna här...http://www.ponnysajten.eskimo.se/elshem ... 66must.tif http://www.ponnysajten.eskimo.se/elshem ... 6must2.tif
January 13, 200520 yr comment_12525 Hej.Det är ett känt fenomen att USA bilar från 50,60,70är dåligt säkrade och dessutom mycket krävande ielsystem utan relän mm. Jag tycker som de flesta att det är inget fel att säkramer än man behöver och det är inte heller fel attkoppla till några relän till strålkastare och signal-horn mm. :wink:
January 13, 200520 yr Author comment_12526 Tack Lars, för det snabba svaret!Då provar vi med en 25amp till att börja med, så får vi se hur långt det räcker. / Fredrik
January 18, 200520 yr comment_12787 Hej.Det är ett känt fenomen att USA bilar från 50,60,70är dåligt säkrade och dessutom mycket krävande ielsystem utan relän mm. Jag tycker som de flesta att det är inget fel att säkramer än man behöver och det är inte heller fel attkoppla till några relän till strålkastare och signal-horn mm. :wink:Här satte jag mina relä, helt osynligt och bara en +kabel behöver dras allt annat finns redan här.Hälsn Pelle2/Pelle
January 19, 200520 yr comment_12824 Hej Pelle.Det var en mycket bra lösning, hoppas att fler förstår att det är en bra lösning på div elproblem. Jag själv har använt utrymmet mellan batterioch insidan av kylar ramen, där finns det liteplats för små relän och säkringar, syns intenär batteriet är på plats. Men din lösning är superbra tycker jag, det blirju lättare att montera in relähjälp till hel o halv. :wink:
January 19, 200520 yr comment_12837 Tackar tycker själv det blev ganska bra, som sagt minimal kabeldragning och mycket liten ombyggnad av originalkabelhärvan.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.