Fredrik fd 863 January 13, 2005 Report January 13, 2005 Jag har varit och rotat ibland kablar på min 66a och kommit fram till att det inte sitter nån säkring till tändningslåset (det skall det iofs inte göra enligt samtliga kopplingsscheman jag kommit över). Det funkade i alla fall trots att alla mina säkringar var urtagna.Men jag tycker att det är lite märkligt för ifall man får kortslutning någonstans längs grönsvart kabel från läge A på tändningen. Dvs. amperemätaren, bränslemätaren/sändaren, tempmätaren, backljus-switchen m.m.) Så brinner det väl. Är det att rekommenera att sätta en säkring på mataren till tändninen innan startrelät (Gul kabel)?Eller har jag fattat fel, det kanske inte behövs, eftersom det aldrig har varit nåt...Se gärna här...http://www.ponnysajten.eskimo.se/elshem ... 66must.tif http://www.ponnysajten.eskimo.se/elshem ... 6must2.tif Citera
Lars Oscarsson cmc383 January 13, 2005 Report January 13, 2005 Hej.Det är ett känt fenomen att USA bilar från 50,60,70är dåligt säkrade och dessutom mycket krävande ielsystem utan relän mm. Jag tycker som de flesta att det är inget fel att säkramer än man behöver och det är inte heller fel attkoppla till några relän till strålkastare och signal-horn mm. :wink: Citera
Fredrik fd 863 January 13, 2005 Author Report January 13, 2005 Tack Lars, för det snabba svaret!Då provar vi med en 25amp till att börja med, så får vi se hur långt det räcker. / Fredrik Citera
Pelle 2 January 18, 2005 Report January 18, 2005 Hej.Det är ett känt fenomen att USA bilar från 50,60,70är dåligt säkrade och dessutom mycket krävande ielsystem utan relän mm. Jag tycker som de flesta att det är inget fel att säkramer än man behöver och det är inte heller fel attkoppla till några relän till strålkastare och signal-horn mm. :wink:Här satte jag mina relä, helt osynligt och bara en +kabel behöver dras allt annat finns redan här.Hälsn Pelle2/Pelle Citera
Lars Oscarsson cmc383 January 19, 2005 Report January 19, 2005 Hej Pelle.Det var en mycket bra lösning, hoppas att fler förstår att det är en bra lösning på div elproblem. Jag själv har använt utrymmet mellan batterioch insidan av kylar ramen, där finns det liteplats för små relän och säkringar, syns intenär batteriet är på plats. Men din lösning är superbra tycker jag, det blirju lättare att montera in relähjälp till hel o halv. :wink: Citera
Pelle cmc 375 January 19, 2005 Report January 19, 2005 Tackar tycker själv det blev ganska bra, som sagt minimal kabeldragning och mycket liten ombyggnad av originalkabelhärvan. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.