Jump to content

Recommended Posts

https://burgertuning.com/collections/ford/products/fuel-it-flex-fuel-kits-ford-mustang-5-0

Den billigaste färdiga kiten för Etanol konvertering som jag hittar är denna from Burger Tuning. Är det någon som har minsta aning om detta fungerar på en Eurpeisk FORD Mustang?

 

Glad Mustang sommar till alla!

 

Martin

Det du har länkat till är en enhet för att mäta etanol halten ( igentligen hur mycket bensin som saknas) i bränslet.

Ford insprutningssystem kan inte använda denna signal för att kompensera för etanol halten utan endast som avläsning till dig som förare.

Om man ska byta till E85 då behöver man ett bränsle system som klara 40% mer bränsle.

Detta då energi innehållet i E85 är lägre.

Det man då måste checka och byta är helt klart spridare, kanske bränsle pump(ar) och kanske öka storlek på bränsle ledningar.

Tyvärr inte så insatt på senaste årsmodellerna.

Bränsleslangar på amerikanska bilar måste from 1988 årsmodell klara 10% etanol och är därmed utan problem också klarar E85 (jag vet har konverterat en T-bird 1988 för många år sedan).

Har du sugmotor så finns det ingen anledning att köra på E85.

E85 + Tune gör stor skillnad på Mustang vad jag kan förstå.
Ingen som bytt spridare på de E85 och Mustang 2018 och framåt som jag sett

Så standard uppsättning i USA på en Mustang klarar E85, sedan är väl frågan om den Europeiska modellen också kan konverteras rakt upp och ned? - Inte alls så säkert
Men bilen "transformeras" tydligen till en helt annan nivå och sticker rejält både i hk samt Nm

Finns härliga filmer på Youtube, Zander, Stangmode mfl som kör E85
Samtidigt finns det de som haft lite problem då bilen går "torrare" - men Ford är ju fortsatt en av de ledande biltillverkarna och just "Flexifuel"

(redigerad)
On 2019-07-16 at 07:27, Tbird said:

Det du har länkat till är en enhet för att mäta etanol halten ( igentligen hur mycket bensin som saknas) i bränslet.

Ford insprutningssystem kan inte använda denna signal för att kompensera för etanol halten utan endast som avläsning till dig som förare.

Om man ska byta till E85 då behöver man ett bränsle system som klara 40% mer bränsle.

Detta då energi innehållet i E85 är lägre.

Det man då måste checka och byta är helt klart spridare, kanske bränsle pump(ar) och kanske öka storlek på bränsle ledningar.

Tyvärr inte så insatt på senaste årsmodellerna.

Bränsleslangar på amerikanska bilar måste from 1988 årsmodell klara 10% etanol och är därmed utan problem också klarar E85 (jag vet har konverterat en T-bird 1988 för många år sedan).

Har du sugmotor så finns det ingen anledning att köra på E85.

I USA får dem ut 70-80bakhjulshäst med E85 och LTH på 18+ modellerna. 

Finns ingen firma ännu som släppt tune vad jag vet till EU modellerna pga GPF filtret 

Ändrade %s av %s (%s)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...