Pierre Thour August 17, 2019 Report August 17, 2019 Har precis införskaffat mig en Mustang Gt 2006 med man låda. Bara det att det har börjat knaka när jag svänger höger, men lägger man den i friläge så låter det ingenting när jag svänger. Tycker att det låter mer o mer... Har kollat så det är olja i bakaxel. Har endast haft bilen i 10 dagar. Som sagt så kan jag inte så mycket om dessa bilarna. Någon som eventuellt har någon idé om vad det skulle kunna vara? Mvh Pierre Citera
Wallentin August 17, 2019 Report August 17, 2019 (redigerad) Är det oavsett hastighet? Går det höra om ljudet kommer framifrån eller ifrån bakvagnen? Ändrade %s av %s (%s) Citera
Pierre Thour August 17, 2019 Author Report August 17, 2019 Låter ovavsett hastighet,, Trycker jag försiktigt på gasen tex i en korsning och svänger så låter det lite mindre, tycker att det kommer bakifrån. Ljudet ökar ju mer jag gasar, ( bara höger sväng) kör jag i 100km/h och svänger bara lite så kommer det direkt. E lite inne på om diffen e kass... Det blir kanske byte av bakaxel, Citera
Wallentin August 18, 2019 Report August 18, 2019 (redigerad) Ok, ja låter tyvärr som att diffen är dålig, eller om det är något lager som är slut. Hissa upp bilen bak med båda hjulen i luften. Sen snurrar du ett hjul i taget och lyssnar efter oljud. Testa att rycka i hjulen och se om det glappar eller låter illa då. Ändrade %s av %s (%s) Citera
Pierre Thour August 18, 2019 Author Report August 18, 2019 Köpt från privatperson. Bilen köpte jag billigt, tror jag iaf. 78000kr E ju helt ny gällande dessa bilar. Diffen sitter väl i bakaxel? Eller har jag helt fel. Citera
Wallentin August 18, 2019 Report August 18, 2019 Okej Ja, diffen är själva innehållet i mitten av bakaxeln. Citera
Recommended Posts