Jan-Åke January 18, 2005 Report January 18, 2005 HejÄr det någon som vet om det sitta någon masonitskiva eller dyl.mellan baksätets ryggstöd och koffert på en 71a cabOm det skall sitta något hur skall det se det ut?MVHJan-ÅkeCMC 723 Citera
Gäst January 19, 2005 Report January 19, 2005 Hej.Det skall troligen sitta en skiva som är gjord iett masonit liknande matrial. Skivan är mer i typen hårdpressad papp och ca:3mm tjock den är oljebehandlad som oljebehandlad masonit, när du lyfter av ryggstödet så finns det två platta plåtvinklar som du hänger ryggstödet på, dessa går igenom skivan i överkant. På Engelska kalla denna för: divider board, seat to trunkhar endast set dessa till 65-66,67-68. Skivan är lika stor som ryggens baksida och sitteri klämm mellan ryggen och karossen. :wink: Citera
NiklasW January 19, 2005 Report January 19, 2005 har endast set dessa till 65-66,67-68. Jag hade en sådan skiva bakom ryggstödet i min 72 Hardtop som jag hade förut. Den såg mycket original ut och var upphängd som du beskriver.Så tydligen finns de även efter 68 :wink: Citera
Recommended Posts