Gtttggg September 14, 2019 Report September 14, 2019 Tips på hur man vårdar suffletten? Kan man tvätta bilen som vanligt med högtryck? Citera
Darkis September 15, 2019 Report September 15, 2019 Det går alldeles utmärkt, har en cab själv utav en annat märke, så den har vi kört både i bortslös tvätt och tvättasjälvhall med högtryck, med tiden så kan impregnering bli sämre men då är det bara köpa impreg på sprayflaska efter du har tvättat bilen och låtit den lufttorkat ett dygn, eller kör på motorvägen ett tag så torkar sufletten rätt så snabbt, Men det känner du själv vad som är bäst.. sen behöver du kanske inte köra maxad på högtrycken, lagom räcker.. Med vänlig hälsning, DarKis Citera
Gtttggg September 16, 2019 Author Report September 16, 2019 9 timmar sedan, DarKIs said: Det går alldeles utmärkt, har en cab själv utav en annat märke, så den har vi kört både i bortslös tvätt och tvättasjälvhall med högtryck, med tiden så kan impregnering bli sämre men då är det bara köpa impreg på sprayflaska efter du har tvättat bilen och låtit den lufttorkat ett dygn, eller kör på motorvägen ett tag så torkar sufletten rätt så snabbt, Men det känner du själv vad som är bäst.. sen behöver du kanske inte köra maxad på högtrycken, lagom räcker.. Med vänlig hälsning, DarKis Jag har köpt impregnering på spray under helgen och tänkte att använda sprayen en gång per år typ på våren när bilen kommer ut från vintervilan. Just nu är den fabriksimprenerad. Citera
Darkis September 16, 2019 Report September 16, 2019 29 minuter sedan, Robban1 said: Jag har köpt impregnering på spray under helgen och tänkte att använda sprayen en gång per år typ på våren när bilen kommer ut från vintervilan. Just nu är den fabriksimprenerad. Ja du märker ju när sufletten suger åt sig vatten och inte pärlar av sig... Med vänlig hälsning, DarKis Citera
Gtttggg September 16, 2019 Author Report September 16, 2019 5 timmar sedan, DarKIs said: Ja du märker ju när sufletten suger åt sig vatten och inte pärlar av sig... Med vänlig hälsning, DarKis Bilen stod ute i helgen när det regnade. Jag tittade i fönstret men kunde inte se om vattnet pärlade av sig på sufletten. Citera
Darkis September 16, 2019 Report September 16, 2019 31 minuter sedan, Robban1 said: Bilen stod ute i helgen när det regnade. Jag tittade i fönstret men kunde inte se om vattnet pärlade av sig på sufletten. Ja eller om sufletten sög åt sig då är det dax att ta en omgång den skall helst få ytspäning så regnet faller av lätt Citera
Gtttggg September 25, 2019 Author Report September 25, 2019 Snart är det dags för avställning. Man bör ha suffletten uppfälld tills bilen kommer ut nästa år? Citera
Corvette September 25, 2019 Report September 25, 2019 4 timmar sedan, Robban1 said: Snart är det dags för avställning. Man bör ha suffletten uppfälld tills bilen kommer ut nästa år? Jaaa Citera
Recommended Posts