Jump to content

Ständigt på jakt efter nya saker


Spock

Recommended Posts

Jag som surfar runt på dom flesta sidorna, hittar lite delar här och var till min Musse. Och som vi alla vet, så är det ju inte gratis att få hem sakerna, speciellt inte om man ber att få en fraktkostnad, känns ofta som att säljarna lägger på några extra dollar för frakt till Sverige, känner ni igen er?

Hur som helst, vore det inte en bra idé att försöka ha någon form av uppsamlingsstation i USA, sen kan någon snäll ta med sig sakerna till Sverige vid bilköp osv, alltså sådant som skall fraktas med båt i en container. Detta gäller givetvis icke brodskande saker, jag tror att den personen som köpt bil i staterna är mer än glad att få några kronor till den redan så dyra containern. Låt säga att det är 25 personer som har beställt div. artiklar. Dessa 50 personer betalar killen som ska köpa bil 200 sek. för plats i containern 25x200 sek = 5000Sek, killen som har hyrt en container för låt säga 30.000 sek behöver alltså bara betala 25.000 sek.

Alla som köper prylar måste alltså ge en annan leveransadress än den i Sverige, lämpligtvis på öst eller västkusten i USA. Där måste det finnas en pålitlig person, helst en nära vän till någon här på forumet som kan "hålla" i varorna tills skeppning till Sverige skall ske.

Vad tror ni grabbar (och flickor om det finns några) låter det som något man kan titta närmare på?

Lämna eran syn på saken här.

/K

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att det låter som en bra idé. Om det blir billigare att få hem delarna så är jag med på det. Jag tänkte nog ta hem lite delar nu snart till bilen.

Men jag har nog ingen kontaktperson som kan hjälpa till att organisera det hela.

mike

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...