Jump to content

Recommended Posts

Hmmm Det där låter avigt i mina öron!

Jag är lite kass på 65-66 men jag antar att det inte går eftersom då fanns enbart 170cui och 200cui motorer och båda var 4-bult.

Någon här med 65-66 får rätta mig. :lol:

1968 kom 250cui 6'a och den har 5-bult men är väldigt osäker om 68 har samma spindel som 65-66? :roll:

Hur som helst har trummorna olika diameter och därmed olika sköldar.

Som sagt jag är osäker så dubbelkolla detta.

Det är betydligt lättare om du istället letar upp begagnade V8 spindlar med tillhörande skivor.

Kolla med skrotarna!

Eller Roland's i Filipstad.

Han kan iallafall säkrare svara på din fråga så ring honom.

Bäst men dyrast är ändå att du köper ett nytt skivbromskitt från Master Power Brakes

Detta kräver ändå V8 spindlar :!:

För ca 10-11.000 så får du hem detta till din tröskel.

db1524p.jpg

Låter kanske dyrt men jag lovar att hålla på och snickra med 40år gamla begagnade prylar kan bli lika dyrt men framför allt struligt.

Nu får du allt nytt plus att du får bromsservo. Safety first

Nu när dollarn är så låg så är det läge nu.

Samla stålar och "do it right" är mitt råd! 8)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...