lars karlsson 1252 February 2, 2005 Report February 2, 2005 hej forum! undrar om någon vet om man kan sätta 5 bult trummor på bil med 4 bult. undrar också om någon skulle kunna mäta själva axel på en 5 bult spindel längd från sköld fästet vi pratar -65 mustang tacksam för svar. hallo ! Citera
Gäst February 2, 2005 Report February 2, 2005 Hmmm Det där låter avigt i mina öron!Jag är lite kass på 65-66 men jag antar att det inte går eftersom då fanns enbart 170cui och 200cui motorer och båda var 4-bult.Någon här med 65-66 får rätta mig. 1968 kom 250cui 6'a och den har 5-bult men är väldigt osäker om 68 har samma spindel som 65-66? Hur som helst har trummorna olika diameter och därmed olika sköldar.Som sagt jag är osäker så dubbelkolla detta.Det är betydligt lättare om du istället letar upp begagnade V8 spindlar med tillhörande skivor.Kolla med skrotarna!Eller Roland's i Filipstad.Han kan iallafall säkrare svara på din fråga så ring honom.Bäst men dyrast är ändå att du köper ett nytt skivbromskitt från Master Power BrakesDetta kräver ändå V8 spindlar För ca 10-11.000 så får du hem detta till din tröskel.Låter kanske dyrt men jag lovar att hålla på och snickra med 40år gamla begagnade prylar kan bli lika dyrt men framför allt struligt.Nu får du allt nytt plus att du får bromsservo. Safety firstNu när dollarn är så låg så är det läge nu.Samla stålar och "do it right" är mitt råd! Citera
Recommended Posts