jolle May 17, 2020 Report May 17, 2020 Behöver hjälp. Ska ner med en 5.0 i min -65 musse. Har köpt 50oz svänghjul och ska beställa koppling. Det jag undrar över är om min manuella låda, 4vxl, går ihop med en 10,5” koppling? Alltså, vilken koppling ska jag ha som passar på min ingående axel på lådan? Bör det bli några andra bekymmer kring kopplingen tror ni, kommer det att passa med ett nyare svänghjul å större koppling (10”5)? Citera
Lars Alfredsson May 17, 2020 Report May 17, 2020 Ha gjort samma på min 65:a, svänghjulet som jag köpte var ett Ford Motorsport det finns hål för både gammal tryckplatta och solfjäder. Har numera ersatt den fyrväxlade lådan mot en T5. Citera
jolle May 17, 2020 Author Report May 17, 2020 Hur mycket var det som inte passade? Vilken koppling åkte du med? Citera
Lars Alfredsson May 17, 2020 Report May 17, 2020 När jag hade Toploader körde jag med original tryckplatta och lamell( tre fingers). När jag bytte till T5 lådan köpte jag ny koppling och då blev det solfjäder. Det jag gjort annars är att bygga om till hydraulisk koppling. Har skrivit lite om mitt projekt här Citera
Knc July 2, 2021 Report July 2, 2021 Hej. verkar som ni har super koll på kopplinger :) funderar på at köbe en 65 305 men säljare skrivar at koppling inte är så bra , att pedalen inte kommer retur helt upp ? är det ny koppling, är det ganska någon fjäder som skal byttas ? Citera
Recommended Posts