Jump to content

USA


DPN

Recommended Posts

Hej 

Jag köpte en spolier från USA på ebay från en säker säljare  och den kom till Sverige 22 maj genom usps. Nu ligger den kvar i Malmö på toftanäs för custom clarence, hur länge kan den ligga kvar där? Har försökt hitta ett telefonnummer att ringa till dom men hittar inget. Någon här med erfarenhet som vet hur man går till väga? 

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
54 minuter sedan, DPN said:

Hej 

Jag köpte en spolier från USA på ebay från en säker säljare  och den kom till Sverige 22 maj genom usps. Nu ligger den kvar i Malmö på toftanäs för custom clarence, hur länge kan den ligga kvar där? Har försökt hitta ett telefonnummer att ringa till dom men hittar inget. Någon här med erfarenhet som vet hur man går till väga? 

Men om den skickats med USPS så kommer väll dom kontakta dig för betalning av avgifter?
Det gäller svara i telefon även om det ser skumt ut! 🙂

Eller är det bokat transport med att du ska sköta allt?

Du ringer annars till kundkänst tullverket så kopplar dom dig rätt 0771-520520

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Tack för svaret. Efter ett idogt detektiv arbete med hjälp av olika paket sök appar så har jag nu kommit fram till att postnord har tagit försändelsen till Köge i Danmark från Malmö och efter telefon kontakt med dom så bad dom så mycket om ursäkt för att dom har gjort fel. Blev lovad att jag har paketet hos mig senast onsdag nästa vecka. Ja vad ska man säga, postnord i ett nötskal 🙄

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, DPN said:

Tack för svaret. Efter ett idogt detektiv arbete med hjälp av olika paket sök appar så har jag nu kommit fram till att postnord har tagit försändelsen till Köge i Danmark från Malmö och efter telefon kontakt med dom så bad dom så mycket om ursäkt för att dom har gjort fel. Blev lovad att jag har paketet hos mig senast onsdag nästa vecka. Ja vad ska man säga, postnord i ett nötskal 🙄

Ja jag tänkte nästan det då jag många gånger skickat med USPS och blivit kontaktad.

Postnord måhända historiskt inte varit bra men min egen erfarenhet  både på företaget och privat så är det bättring
Just paket har Postnord varit jätte bra. Snabba, bra priser och bra information.
Men så har dom senaste åren gjort miljardinvesteringar i just pakethanteringen.

De har en bit kvar till FedEx! De är fantastika och mycket flexibla vid utkörningar då chaufförerna ringer och verkligen kollar att man kan ta emot.
Så dom är min rekommendation för import
 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...