GT 2000 June 17, 2020 Report June 17, 2020 Tjo. Har en fundering angående en Mustang GT -00. Måste kärra ganska länge för att den ska starta, känns som att typ bränslet rinner tebax. Måste pumpa hela vägen? Går Det att montera en backventil på slangen innan eller efter bränslefiltret? Mvh Citera
Per Berglund June 17, 2020 Report June 17, 2020 (redigerad) 2 timmar sedan, GT 2000 said: Tjo. Har en fundering angående en Mustang GT -00. Måste kärra ganska länge för att den ska starta, känns som att typ bränslet rinner tebax. Måste pumpa hela vägen? Går Det att montera en backventil på slangen innan eller efter bränslefiltret? Mvh Nej det är ju en högtryckspump som ständigt går. Du ska inte hitta på egna lösningar utan bilen måste lagas. Rätt troligt är bränslepumpen påväg ge upp eftersom det är en så gammal bil. Borde ge felkod på lågt tryck men kanske något annat i pumpen är dåligt så det läcket tillbaka utan ge fel under drift Ändrade %s av %s (%s) 1 Citera
GT 2000 June 18, 2020 Author Report June 18, 2020 8 timmar sedan, Per Berglund said: Nej det är ju en högtryckspump som ständigt går. Du ska inte hitta på egna lösningar utan bilen måste lagas. Rätt troligt är bränslepumpen påväg ge upp eftersom det är en så gammal bil. Borde ge felkod på lågt tryck men kanske något annat i pumpen är dåligt så det läcket tillbaka utan ge fel under drift Citera
Tbird June 18, 2020 Report June 18, 2020 Mustang GT 2000 använder returnless. I tanken (om inte PPRV delete har gjorts) sitter en back ventil. Om du kopplar in en bränsle tryck mätare så ska trycket ligga var ett bra tag. Om det inte gör det så kan det vara back ventil eller att en eller några spidare läcker. När du slår på tändningen och inte försöker starta motorn, då går bensin pumpen i 3 sek. Detta för att trycksätta systemet. Testa att göra detta först och sen slå av tändningen därefter startar du bilen. Är den nu mer lättstartad, då har du internt läckage. Returnless: Det menas att det endast går en bränsle rör/slang från tank till motor, ingen retur rör/slang tillbaka till tanken. Istället regleras hastigheten på bränsle pumpen för att hålla rätt tryck. Return: Det menas att det går en bränsle rör/slang från tank till motor, vid bränsle rör till spridare sitter en regulator som vid för högt tryck öppnar och sänder överflödigt bränsle via rör/slang tillbaka till tanken. 2 Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.