Johan Persson June 22, 2020 Report June 22, 2020 Hej Tänkte kolla om någon vet vad detta ev kan vara för fel. Har en Mustang 2012 3,7L V6 Händer ibland när jag kör att Hastigetsmätaren går i botten, airbaglampan tänds, servicelampan tänds och tankvarningslampan tänds. Allt detta händer samtidigt och om jag stannar och stänger av bilen och startar igen så är det borta. Har hänt mig 4 gånger på ca 50mil. Någon som vet vad detta kan vara? Mvh Johan Persson Citera
Peter Ekelund June 23, 2020 Report June 23, 2020 Ifall du har tillgång till en felkodläsare föreslår jag att du kopplar in den för att se ifall du får några koder medan lampindikeringarna är aktiva. Citera
Peter Ekelund June 23, 2020 Report June 23, 2020 Ifall det enbart varit hastighetsmätaren som flippat ur hade jag svarat att det är fel på stegmotorn som nålen sitter på. Men, kan den vara kass ändå och dra med sig de andra indikeringarna då den flippar ur? Citera
Johan Persson August 7, 2020 Author Report August 7, 2020 Då var felet åtgärdat Det var hastighetsgivaren utgåendeaxel. Citera
Recommended Posts