Jump to content

Bilmånsson Halmstad


Tobbe1977

Recommended Posts

Efter haft lite procedurer med min mustang och en nybilsgaranti som går ut nästa år ville jag ta en koll på min kardan gällande vibrationer.

Berättat tidigare att den varit inne på Lundgrens i Ystad och de konstaterade platta däck och lade locket på. 

Bytte hjul förra året och var fortfarande samma problem. Tog nu kontakt med Ford i Malmö och Hässleholm. Båda dessa sade att det var bara nybilsgarantin de 2 första åren som täckte detta.

Tänkte jag ger mig inte utan tog kontakt med Bilmånssons i Halmstad. Snackade med en trevlig kvinna i luren och bokade in en tid för felsökning. Där var inga som helst problem med att 2 år gått utan är där 5 år så skulle givetvis den täcka kardan problemet, speciellt då hon kunde se att bilen varit inne för det tidigare.

Så jag tog en tripp på 40 mil för att felsöka där teknikern tog en runda med mig och kände dessa vibrationer rätt tydligt. Efter ca 2.5 h var bilen fixad. Kardanen var balanserad och mindre vibrationer på en hemresa på 20 mil. 

Kan inte mer än ge Bilmånsson mina 2👍👍och till de andra får en känga. Tkr det är rätt konstigt att Ford handlarna har så pass olika direktiv. För egen del så kan jag lätt köra dessa 40 mil igen bara för att få det ordentligt gjort.. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
31 minuter sedan, Tobbe1977 said:

Efter haft lite procedurer med min mustang och en nybilsgaranti som går ut nästa år ville jag ta en koll på min kardan gällande vibrationer.

Berättat tidigare att den varit inne på Lundgrens i Ystad och de konstaterade platta däck och lade locket på. 

Bytte hjul förra året och var fortfarande samma problem. Tog nu kontakt med Ford i Malmö och Hässleholm. Båda dessa sade att det var bara nybilsgarantin de 2 första åren som täckte detta.

Tänkte jag ger mig inte utan tog kontakt med Bilmånssons i Halmstad. Snackade med en trevlig kvinna i luren och bokade in en tid för felsökning. Där var inga som helst problem med att 2 år gått utan är där 5 år så skulle givetvis den täcka kardan problemet, speciellt då hon kunde se att bilen varit inne för det tidigare.

Så jag tog en tripp på 40 mil för att felsöka där teknikern tog en runda med mig och kände dessa vibrationer rätt tydligt. Efter ca 2.5 h var bilen fixad. Kardanen var balanserad och mindre vibrationer på en hemresa på 20 mil. 

Kan inte mer än ge Bilmånsson mina 2👍👍och till de andra får en känga. Tkr det är rätt konstigt att Ford handlarna har så pass olika direktiv. För egen del så kan jag lätt köra dessa 40 mil igen bara för att få det ordentligt gjort.. 

Oki vad skönt för dig, men fråga är din musse i orginal förövrigt dvs inget åverkan på avgassystemet, sänkt bredare däck andra fälgar , för i västerås krävde de att bilen skulle vara originalutförande 

skall ju till falkenberg på semester , men att joxa med det då känns lite tungt tänk ifall msn inte har samma tur 🍀 

Men du könner fortfarande lite vibrationer ?? 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

47 minuter sedan, Darkis said:

Oki vad skönt för dig, men fråga är din musse i orginal förövrigt dvs inget åverkan på avgassystemet, sänkt bredare däck andra fälgar , för i västerås krävde de att bilen skulle vara originalutförande 

skall ju till falkenberg på semester , men att joxa med det då känns lite tungt tänk ifall msn inte har samma tur 🍀 

Men du könner fortfarande lite vibrationer ?? 

Min har feritta catback, headers, racekat, CAI, sänkt, 20" m.m. Detta var inget som de brydde sig om, inte mer än att den är full servad.

Känner fortfarande vibrationer men i mindre utsträckning 

Sedan tror jag lite att det har med mina 20" att göra. Teknikern var schysst och visade mig att de slet lite snett. Gjorde en 4hjuls inst när jag sänkte, men får nog ta och göra en ny känns det som. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, Tobbe1977 said:

Min har feritta catback, headers, racekat, CAI, sänkt, 20" m.m. Detta var inget som de brydde sig om, inte mer än att den är full servad.

Känner fortfarande vibrationer men i mindre utsträckning 

Sedan tror jag lite att det har med mina 20" att göra. Teknikern var schysst och visade mig att de slet lite snett. Gjorde en 4hjuls inst när jag sänkte, men får nog ta och göra en ny känns det som. 

oki  nämde du att du hade modiferat bilen eller höll du tyst om det...och fick du beställa tid långt före .. försökte nå dem idag men verkar vara fullt hus där testar ringa igen senare i morrn..

Link to comment
Share on other sites

4 timmar sedan, Darkis said:

oki  nämde du att du hade modiferat bilen eller höll du tyst om det...och fick du beställa tid långt före .. försökte nå dem idag men verkar vara fullt hus där testar ringa igen senare i morrn..

De frågade inget om det och verkade inte bry sig heller. Plus att det har ju inget med saken o göra om bilen är modifierad. 

Beställde för rätt längesedan ja, kommer inte ihåg exakt när. Men det är semester tider nu och körde nog på halva styrkan. 

Link to comment
Share on other sites

On 2020-07-22 at 21:10, Tobbe1977 said:

De frågade inget om det och verkade inte bry sig heller. Plus att det har ju inget med saken o göra om bilen är modifierad. 

Beställde för rätt längesedan ja, kommer inte ihåg exakt när. Men det är semester tider nu och körde nog på halva styrkan. 

Jo jag ringde dem idag, och visst de var trevliga och mer kunskap om just Mustang, Micke som jag pratade med sa att det spelar ingen roll fiall man har sänkt eller gjort ändringa, MAN hör ifall det är drivlinan som är problemet och har ingen inverkan av däck o fälg osv. Men dessvärre har de inte tid men jag skulle återkomma nästa vecka utifall de fick en lucka, de kunde inte reparera den samma dag utan det blir dokumenterad så kan inte Västerås Ford neka en  garantiärende.. håller tummarna 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag hade en bokad tid för felsökning i morse hos dem , kl 5 gick jag upp, satte mig i bilen vid 6 o framme lagom tills de öppnade. Hela komplexet andas helt annan kvalite mer seriöst blandat med lyxigare inredning mer som Audi åf.

Men det fel som jag lämnade in konstaterade meken med att det är min catback som framhäver dess resonansljud .

meken sa att han har lyssnat p och provkört så många att han kan med stor säkerhet säga att jag inte har det problemet med bakaxeln som mao justerar med kardanen.

fick nöja mig det svaren och var glad över att jag inte behövde lägga ner mer tid på det.

När jag ändå var där så frågade jag ifall det kunde uppdatera navigatorn till 3.10 ifrån 3.8 . Det gick däremot inte snärtfritt. SYNC tappade min gps kartprogrammet och de hade inte tid i dag att fortsätta med felsökande . 
 

så jag får ta det med Hedin bil i västerås och reklamera det hela som garanti ärende sa ansvarige på service. 
 

är det nån av er som haft problem med 3.10 och att karta försvunnit ur menyn ? Och hur ni har löst den biten . Har sett några youtubeklipp och läst på andra forum stt man skall installera en navfil så skall den åter synas .

förövrigt så kostade besöket 0kr men fick SYNC 2 uppdaterad (äntligen) blev lite rappare tycker jag i menyerna, utan karta/gps
 

👍👍 till Bilmånsson i Halmstad 

Link to comment
Share on other sites

Var i kontakt med en bilfirma i Ystad för att få första servicen gjord på bullitten, bad dom även att kolla några defekter i lacken för att ev åtgärda detta samtidigt. Detta skulle inte vara några problem, men när jag skulle hämta bilen, då hade dom inte gjort något vid lacken. Dom sa bara att detta gör inte vi, näha nu lätt det helt annat. Dom bad mig att jag skulle vända mig till där jag hade köpt bilen dvs ford store Halmstad, för att få åtgärdat, kontrollerat ev defekter i lacken på min bullitt, vilket jag tyckte var konstigt då dom kunde åtgärda min 2015 gt när jag påpekade samma problem med lacken, inbäddad smuts. 

Jag ringde till bilmånsson Halmstad och bokade tid. Fick ett väldigt bra bemötande i telefon och fick en tid snabbt inbokad. 

Lämnade bilen och fick en lånebil för att kunna se oss omkring medans bilmånsson fixade till defekterna. Slutresultatet blev bättre än vad jag hade kunnat hoppats på, tog ca 2.5 timme för dom. Kan bara ge dom högsta betyg för vilken service och trevlig bemötande. Kommer fortsättningsvis att vända mig till bilmånsson Halmstad och företaget i Ystad får en känga av mig för dålig service. 

Stort tack till Oscar, Alexander och Torbjörn på Bilmånsson i Halmstad. 👍

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...