Svenne49 July 26, 2020 Report July 26, 2020 Hejsan. Jag bara undrar om mina säkerhetsbälten, förarsidan och passagerarsidan. Ska snart besikta bilen en 98 års modell cab. när jag rycker snabbt i bältet så låser det inte vid övre delen så jag är osäker på vad som händer vid en eventuell krock. Har som sagt skruvat lös fästet och det funkar hur bra som helst när lag lutar den. Det är rent och fint. Hoppas på svar Sven Oskarsson Medlem 7740 Citera
Corvette July 27, 2020 Report July 27, 2020 Funktionen kan du tyvärr inte kolla om du inte bromsar riktigt hårt (om ens då) eller ställer dig i en extrem nedförsbacke. Uppe i rullkassetten sitter det en pendel som berörs av det horisontella planet. Om du tvärnitar eller krockar sjunker fronten på bilen då frambromsarna är 60% av bromsverkan. Då frångår pendeln det horisontella planet så mycket att låsningen slår till. Du kan aldrig rycka i bältet så pass att du kan få det att låsa. 1 Citera
Svenne49 July 27, 2020 Author Report July 27, 2020 Jättetacksam för svar, då kan vi åka lugnt. Mvh Sven Citera
Recommended Posts