Jump to content

Blev kär, vilket ljud :)


kanske mustang

Recommended Posts

39 minuter sedan, kanske mustang said:

och det är tydligen en fordmotor, vet inte i vilken Ford de satt i  dock eller antal hästar eller om de var mer trimmade eller optimerade. 

 

 

Ääh spagettibil 😂 nädå låter bra 👌 

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
56 minuter sedan, kanske mustang said:

och det är tydligen en fordmotor, vet inte i vilken Ford de satt i  dock eller antal hästar eller om de var mer trimmade eller optimerade. 

Japp importerades dessutom av Ford i USA som även sålde dom.....en 351C och samma som i Mustangen så ingen superbil direkt

Detta hamnade i helt fel kategori kategori också!
 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

18 minuter sedan, Per Berglund said:

Japp importerades dessutom av Ford i USA som även sålde dom.....en 351C och samma som i Mustangen så ingen superbil direkt

Detta hamnade i helt fel kategori kategori också!
 

 Finns det något man kan göra för att få ett sådan ljud i en 2018 Mustang  ? 

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
1 timme sedan, kanske mustang said:

 Finns det något man kan göra för att få ett sådan ljud i en 2018 Mustang  ? 

I princip omöjligt eftersom 2018 har en "flat plane" crankshaft där varannan sida av motorn avfyras symetriskt

Äldre motorer gör inte det utan kalla "Crossplane" där 2 av cylindrarna på ena sidan avfyras efter varandra och avgaspulserna blir därför ojämnt.
Därför blir det ett råare "rumpty dumty" ljud på i princip alla äldre US motorer

Nyare motorer är likt Ferrari helt jämt men Ford har ändå försökt få ett V8 ljud

Så ska man vara elak så är det bara Cheva som har kvar det riktiga V8 ljudet! 😂

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 timmar sedan, Per Berglund said:
23 timmar sedan, kanske mustang said:

 Finns det något man kan göra för att få ett sådan ljud i en 2018 Mustang  ? 

I princip omöjligt eftersom 2018 har en "flat plane" crankshaft där varannan sida av motorn avfyras symetriskt

Coyotemotorn som sitter i mustang gt har väl ändå cross plane crankshaft medan gt350 motorn även kallad voodoo har flat plane.

Vill du få liknande ljud finns tunes att köra in i bilen som kallas för ghost cam tune. Vet dock ej om bilen kan ta skada av det. Finns flertal videos på Youtube angående ghostcam på just mustangen. 

Link to comment
Share on other sites

19 minuter sedan, Ralle said:

Coyotemotorn som sitter i mustang gt har väl ändå cross plane crankshaft medan gt350 motorn även kallad voodoo har flat plane.

Vill du få liknande ljud finns tunes att köra in i bilen som kallas för ghost cam tune. Vet dock ej om bilen kan ta skada av det. Finns flertal videos på Youtube angående ghostcam på just mustangen. 

Ahaa då vet jag tack!  👍

Kollat så mycket på Youtube och det är ju mest GT350 som testas så jag trodde de var samma bas på alla 2018

Då bör det inte vara några problem alls få till ett råare ljud

Link to comment
Share on other sites

ok ljud i den här annars var det inte så mycket  som var nytt eller som jag vill ha  som är skillnad från min 2018 GT  grillen påminner lite om de äldre versionerna med runda lampor.  det på huven de klistrat dit var inte i min smak och emblemen kan jag med vara utan 🙂  

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

12 timmar sedan, Ralle said:

Coyotemotorn som sitter i mustang gt har väl ändå cross plane crankshaft medan gt350 motorn även kallad voodoo har flat plane.

Vill du få liknande ljud finns tunes att köra in i bilen som kallas för ghost cam tune. Vet dock ej om bilen kan ta skada av det. Finns flertal videos på Youtube angående ghostcam på just mustangen. 

Tack så mycket ska söka på det  vore nice om det   fanns för en vittig peng och inte som sagt skadar bilen, vilket låter  som mindre troligt man ska kolla upp det 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...