68mustang August 9, 2020 Report August 9, 2020 Hej! Jag köpte mig en vakuummätare för att se om jag kan justera in förgasaren. Motorn vandrar på tomgång och går inte helt rent. När jag kopplar in mätaren på den vänstra porten på min edelbrock 600 (timed vacuum?) Så får jag inget utslag på mätaren på tomgång. Om jag gasar lite så ligger den mellan 10in/hg och 15in/hg och hoppar. När jag kopplar den på den högra porten (manifold) så får jag ca 10in/hg men det fladdrar en del där också. Jag klippte till en bit slang att ha mot örat och den andra änden mot motorn för att lyssna om jag kan höra att det pyser tjyvluft, visst pyser det lite här och var men det är svårt att avgöra om det är tjyvluft eller nåt annat. Är det lättare att spraya runt med startgas kanske? Jag ställde också in tändningen på 32 grader total, blev ca 17 grader på tomgång. men då vandrar den något fruktansvärt mycket på tomgång, den vandrar mycket mindre när jag hade den på 10 grader tomgång. Vet inte hur jag ska felsöka, behöver lite tips. Ska jag spraya med startgas/bräkleen och se om jag hittar någon tjyvluft? Är lite rädd att tända eld på något bara... Motorn är en nyrenoverad 289 med edelbrock performer insug och en ny edelbrock 600cfm förgasare. Kammen är en howards som ska vara hyfsat mild. Citera
inge. August 10, 2020 Report August 10, 2020 kan vara dåliga ventilfjädrar eller för vass kam, grundtändning 10 grader max 38 det finns justerbara vacumklockor, pröva vacumet på insuget skall vara min 15 helst 20 lycka till Citera
Recommended Posts