Jump to content

Dinitrol


Berndtog

Recommended Posts

Någon som gjort rostbehandling?

Rekommendationer?

Jag har frågat två dinitrol i Stockholm och får lite olika svar. Nacka och Huddinge. Någon som vet vilken som är bäst?Olika priser också. 

Eller andra alternativ. 

Har en GT 2015 som hittills bara gått sommar. Kör denna vinter därför frågorna. 

 

Link to comment
Share on other sites

7 timmar sedan, Berndtog said:

Någon som gjort rostbehandling?

Rekommendationer?

Jag har frågat två dinitrol i Stockholm och får lite olika svar. Nacka och Huddinge. Någon som vet vilken som är bäst?Olika priser också. 

Eller andra alternativ. 

Har en GT 2015 som hittills bara gått sommar. Kör denna vinter därför frågorna. 

 

Jag har gjort  behandling förra året hos DiTEC i Eskilstuna 6800kr skulle kostat 8000kr sa att det viktigaste var underredet samt nedredelen av dörrarna , men han ville ändå göra hela och så vart det så till det lägre priset , och min var redan ”hamnbehandlad ” men de såg  början av rost  hade kommit inuti balkarna osv så jag bestämde att utföra behandlingen för framtida bruk eller för framtida  nya ägarna .Men annars så hade mussen klarat sig mycket bra då den inte har vart vinterkörd tidigare heller av tidigare ägarna

jag har inga funderingar att köra mussen under vintern dels ökad stenskott, slitage på lacken av salt då den är omlackad förra hösten så är man mer rädd om helheten

har även gjort lackförsegling, stendkottsskydd vid bakvingen vid hjulhusen samt undre delen av dörrsidorna . 
 

samt folierad tak samt vinge osv så nog skullle mussen vara redo för en vinterkörning men har inte ens vinterskor till  har dessutom en Alfa som agera åretrunt bil 🚗 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...