Torbjörne March 13, 2021 Report March 13, 2021 Hej Jag har nyss köpt en mustang gt cab. Hur sköter man cabben på bästa sätt? Citera
Gtttggg March 14, 2021 Report March 14, 2021 9 timmar sedan, Torbjörne said: Hej Jag har nyss köpt en mustang gt cab. Hur sköter man cabben på bästa sätt? Det finns tvättmedel avsedd för suffletten som du använder i samband med vanlig biltvätt. Fäll inte ner suffletten när den är våt/fuktig. När suffletten är torr efter ha tvättat den med avsedda tvättmedlet, ska man impregnera den för att motstå regn. Är suffletten dammig eller den är full av pollen, använd en dammsugare från hushållet. 1 Citera
Torbjörne March 14, 2021 Author Report March 14, 2021 Vilket märke på rengöringsmedel och inpregnering använder du? Har du någon speciell borste vid rengöring? Jag har nog en liknande mustang som du har på bilden. Jag bor i Lidköping. Citera
Gtttggg March 14, 2021 Report March 14, 2021 11 timmar sedan, Torbjörne said: Vilket märke på rengöringsmedel och inpregnering använder du? Har du någon speciell borste vid rengöring? Jag har nog en liknande mustang som du har på bilden. Jag bor i Lidköping. Jag har köpt meguiars medel och impregnering men har inte använt det än pga jag har bara haft min cabriolet ca 18 månader. Vanlig målarborste eller svamp borde duga vid rengöring av suffletten vad jag har sett på youtube. 1 Citera
Corvette March 15, 2021 Report March 15, 2021 11 timmar sedan, Robban1 said: Jag har köpt meguiars medel och impregnering men har inte använt det än pga jag har bara haft min cabriolet ca 18 månader. Vanlig målarborste eller svamp borde duga vid rengöring av suffletten vad jag har sett på youtube. vilket medel är det från dom? har använt borste, hästhårsborste, men kan vara dags för lite vatten nu Citera
Gtttggg March 15, 2021 Report March 15, 2021 3 timmar sedan, corvette said: vilket medel är det från dom? har använt borste, hästhårsborste, men kan vara dags för lite vatten nu Jag minns inte nu. Det är flaska med spraypump. Impregnerat medel är med komprimerad spray flaska. Citera
Recommended Posts