Max1818 October 8, 2021 Report October 8, 2021 Bilen var parkerad under hela sommaren, ca 3-4 månader. Upptäckte att batteriet var helt dött när jag skulle starta den. Ladda upp batteriet och startade bilen, fick då fram dessa fel meddelanden: Steering assist fault och hill start assist fault. Bilen är en 2017 V6 Manuell. Tips på vad jag kan kontrollera? någon som haft samma fel? Citera
Gtttggg October 9, 2021 Report October 9, 2021 23 timmar sedan, Max1818 said: Bilen var parkerad under hela sommaren, ca 3-4 månader. Upptäckte att batteriet var helt dött när jag skulle starta den. Ladda upp batteriet och startade bilen, fick då fram dessa fel meddelanden: Steering assist fault och hill start assist fault. Bilen är en 2017 V6 Manuell. Tips på vad jag kan kontrollera? någon som haft samma fel? Kontrollerat om styrningen och backstart fungerar som det ska? Kan du släcka felmeddelanden? Citera
Max1818 October 10, 2021 Author Report October 10, 2021 @Robban1, Ja. Power steering funkar inte och backstart funkar inte.. Citera
BigShadow November 22, 2023 Report November 22, 2023 Hej! Undrar hur det gick med ovan problem? Var det batteriet som var felet? /Nyfiken Citera
Recommended Posts