leifa66 March 9, 2005 Report March 9, 2005 jag har beställt inredning allt utom matta o instrumentpanel hittar den inte.kommer om några veckor. men nu till stolarna börjat riva bortklädsel så hittade jag lite typ säckväv med lite ståltråar i som inte såg bra ut hade tänkt blästra av stommen jag ska få ny foam måste jag ha nytt typ säckväv+stålbitar underst Citera
NiklasW March 9, 2005 Report March 9, 2005 Är det någon fråga du vill ha besvarad? Eller ville du bara berätta lite om dina planer? :wink: Citera
leifa66 March 9, 2005 Author Report March 9, 2005 ja om det typ säckväven tas bort jä dåligt ersätts med den nya foamen eller måste det var kvar Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 9, 2005 Report March 9, 2005 Hej.Säckväven skall vara kvar och så även de tunna stålpinnarsom ligger i botten, jag har klätt om några stolar och kanberätta för dig ett enkelt sätt att få tag i ny säckvev. Säckväven kan du köpa hos trädgårdsmästaren den domanvänder för att skydda rosbuskar mot sol med. Stålpinnarna gör du som följer med, lägg dom på en bitmaskeringstejp klistret upp lägg ut dom med samma avståndsom dom låg på den gammla säckväven. Du gör alltså en matta med stålpinnarna med att lägga utdom på maskerinstejp eller silvertejp, en tejpemsa iöverkanten och en i underkanten av pinnarna. Denna mattan av stålpinnar är ett mothåll o skall göra bottenför FOAMEN stadig så att den inte smulas sönder. :wink: Citera
leifa66 March 9, 2005 Author Report March 9, 2005 jag får tacka för ett snabbt o bra svar. jag har knappt nå kvar av stålpinnarna det ska väll vara typ av fjäderstål eller har du nått bra tips Citera
Gäst March 9, 2005 Report March 9, 2005 Hej.Kanske du kan använda gas svetstråd finns i liteolika dimensioner och utsende. :wink: Citera
Håkan Skålberg March 9, 2005 Report March 9, 2005 Hej.Man kan använda pianotråd till de där "stålpinnarna". Pianotråd hittar du i Järnaffären i olika grovlekar.Man kan även använda en nålfiltsmatta (från mattläggaren) vilket blir ett fint skydd mellan ramen och foamen.Håkan Citera
leifa66 March 10, 2005 Author Report March 10, 2005 tack skålberg satt länge o funderade igår kom inte på vad det hette ska gå ut o fösöka blästra lite o få nånting gjort Citera
Recommended Posts