StAh March 12, 2005 Report March 12, 2005 Hej,Tror jag har hittat en bil i Kanada/Montreal. Och jag skulle vilja veta om någon vet ett pålitligt företag, som kan transportera bilen från Montreal till Göteborg eller Stockholm. Är det något speciellt jag skall tänka på när det gäller införsel från Kanada?Här är en bild på objektet: En Coupe 1973 302. Citera
cmc 49 March 12, 2005 Report March 12, 2005 Prova med detta företag:-- http://www.gtshipping.com/ Citera
StAh March 12, 2005 Author Report March 12, 2005 Tackar för det. Finns det någon här som har använt sig av detta företag, och deras "turn the key" service? Citera
Mattias cmc 1746 March 12, 2005 Report March 12, 2005 Tackar för det. Finns det någon här som har använt sig av detta företag, och deras "turn the key" service?Jag har en bil påväg från usa som dom importerar åt mig. Citera
StAh March 12, 2005 Author Report March 12, 2005 Hej,Hur mycket har du fått göra själv, och hur mycket hjälper företaget till med i ditt fall? Tar dom verkligen hand om alla papper och procedurer? Citera
Mattias cmc 1746 March 13, 2005 Report March 13, 2005 Hej,Hur mycket har du fått göra själv, och hur mycket hjälper företaget till med i ditt fall? Tar dom verkligen hand om alla papper och procedurer?Det ända jag gjorde var att köpa bilen på ebay, sen tog gt-shipping kontakt med säljaren i USA.Ja dom tar hand om allting, papper, tull, förregistrering mm. Citera
StAh March 14, 2005 Author Report March 14, 2005 Låter ju väldigt bra.Men,..tillhandahåller dom med någon sorts besiktningskille, eller var du över för att inspektera bilen själv, innan dom skickade bilen med båten? Citera
göran cmc 302 March 14, 2005 Report March 14, 2005 Varför inte prata med GT-Shipping direkt ?Dom kan säkert svara på alla dina frågor på en gång. Citera
Mattias cmc 1746 March 14, 2005 Report March 14, 2005 Låter ju väldigt bra.Men,..tillhandahåller dom med någon sorts besiktningskille, eller var du över för att inspektera bilen själv, innan dom skickade bilen med båten?Näe dom bara hämtar bilen där den finns och kör den till båten, inspektion får du stå för själv. Citera
mia cmc 314 March 14, 2005 Report March 14, 2005 man tackar för detta.självklart är det bara att kontakta oss på gt-shipping med frågor, vi svarar mer än gärna på alla förfrågningar.det är ju en del att ha i minnet när man skall ta hem något från usa, och ofta skall man betala innan man får hämta det man köpt och det kan ju kännas osäkert för många.ring eller maila oss gärna så skall vi försöka att vara till hjälp.maria troedsson cmc 314 mustang mach 1gt-shipping helsingborg Citera
StAh March 14, 2005 Author Report March 14, 2005 Varför inte prata med GT-Shipping direkt ?Dom kan säkert svara på alla dina frågor på en gång.Det jag ville veta var om han vågade köpa bilen osedd, eller om han åkte och besiktigade bilen själv, eller lät någon annan göra det i hans ställe. :wink:Har redan varit i kontakt med GT vad gäller mitt objekt. Men dom kan tyvärr inte erbjuda transport från Montreal/Kanada. Citera
Mattias cmc 1746 March 14, 2005 Report March 14, 2005 Varför inte prata med GT-Shipping direkt ?Dom kan säkert svara på alla dina frågor på en gång.Det jag ville veta var om han vågade köpa bilen osedd, eller om han åkte och besiktigade bilen själv, eller lät någon annan göra det i hans ställe. :wink:Har redan varit i kontakt med GT vad gäller mitt objekt. Men dom kan tyvärr inte erbjuda transport från Montreal/Kanada. Jag köpte bilen osedd, det är sådana risker man får ta här i livet Citera
Mats W CMC465 March 14, 2005 Report March 14, 2005 HejJag har transporterat 50 Mustanger via InfraNordic i GöteborgTala med Linda Björck Tel 031-333 20 83Det funkar garanterat.MvhMats WilhelmssonCMC465 Citera
Recommended Posts