Pelle cmc 375 March 15, 2005 Report March 15, 2005 Nu har jag monterat i mina sidorutor, men jag får nte upp den vänstra tillräckligt högt i framkant. Någon som har några tips? Jag har en ny vevmekanism men själva "krysset" är gammalt, kan det bero på att lederna i krysset är slitna? Det verkar inte vara speciellt mycket slitet, då hade jag inte monterat det.Några idéer?Pelle Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 16, 2005 Report March 16, 2005 Hej.Tråkigt nog så är detta ett mycket vanligt problemoch troligen så är det också som du skriver. För att få en sidoruta eller ht ruta att fungera såbör egentligen alla delar bytas, det räcker medett litet glapp i någon led eller dyligt för att detskall bli nästan omöjligt att justera till 100%. Problemet är egentligen ett typ av axlererandedå utväxlingen till full upp eller ner blir större änman tror bara för att något är lite glapp. Jag kan försvara mig med att ha slagits ett antalgånger med just detta och det har alltid slutatmed att tex fult uppvevad ruta måste lyftas i bak kant eller tryckas ned 5mm för att få ett helt vågrätt läge. Det jag skriver är givetvis ingen bra hjälp men någonhar i alla fall svarat och förklarat, det kan kanske varatill någon tröst. :wink: Citera
Recommended Posts