henriklöfgren March 17, 2005 Report March 17, 2005 Tjena allihopa.Har en 65 HT 289 4v 4vxl man svensksåld.Och min ingifta svåger har en identisk, tillverkad samma dag 29 jan 1965, det skiljer faktiskt bara 8 bilar enl chassinumret, så gissa om vi jämför Det som skiljer är uppgifterna i reg beviset, vad vi kan se är bilarna identiska men hans är reggad med 165 Kw effekt och min 135 Kw. Men det är ju samma förgasare 4v så min borde ha 165 Kw med.Sen skiljer skattevikt och max släpvagnsvikt litegarnn ca 50 - 60 kg.Kan det vara så att humöret hos den tjänsteman som utförde regbesiktningen 1965 avgjorde vad det blev, eller är min bil omreggad nån gång med sänkt effekt, kanske för skatteklasser, vad vet jag Ska bli intressant att läsa era svar Tacksam för alla tankar om detta.Henrik Citera
Ronnie S March 17, 2005 Report March 17, 2005 Jag ska försöka mig på ett par gissningar om vad som hände för 40 år sedan ;-)Jag har också sett att effektuppgifterna ibland varierar. 165 kW är ungefär 225 hk, så där verkar dom ha utgått från SAE-hästkrafterna. 135 kW blir ju 184 hk, så jag gissar att svenska Ford hade några DIN- hästkraftssiffror som man utgått från där? Ganska många Mustang 65-66 har 135 kW i regbeviset.Angående skillnaderna i vikt, Det kan inte vara så att någon av bilarna haft dragkrok någon gång under livstiden. Citera
Fredrik fd 863 March 17, 2005 Report March 17, 2005 Vågar man gissa att din svåger trackar dig ganska hårt för de där 30 extra hästarna? :wink: :wink: Citera
henriklöfgren March 17, 2005 Author Report March 17, 2005 Han försöker Men han kan ju inte bevisa att det är sant Enligt alla koder och andra uppgifter har vi båda 165 Kw.Ang dragkrok så vet jag att han inte har haft det på sin, min är mer osäkert, har inte haft den så länge. Citera
Recommended Posts