Jump to content

Mekarträffar?


David

Recommended Posts

Hoj

Är det någon som vet om det förekommer mekarträffar/kurser i södra Sverige? (Gärna malmö eller växjö). Har själv tummen mitt i näven o klister på fingrarna :wink: men skulle gärna vilja lära mig. Gärna om mustangbilar men även allmänna kurser är av intresse. Har pratat med ex Motormännen men de kände inte till några.

MVH

David

^^vetgirig^^

Link to comment
Share on other sites

hej vetgirig . vet inte om det förekommer förutom i skolan eller hos bra kompisar med samma intressen. men du är ju nyfiken och det är en bra början. de du kan göra är att fixa instruktionböcker samt skriva till forumet som är jv bra samt du skall aldrig dra dej för och ställa frågor.kan gå till mig själv utbildad" bilmek" jobbar ej som det men klarar med nöd o näppe volvo har en vw lupo bara att glömma frun ville ha en ford mustang . men trots allt jv roligt man ska inte vara rädd o försöka samt fråga det är av misstagen man lär sig kan vara dyrt men skit de samma

Link to comment
Share on other sites

hej vetgirig . vet inte om det förekommer förutom i skolan eller hos bra kompisar med samma intressen. men du är ju nyfiken och det är en bra början. de du kan göra är att fixa instruktionböcker samt skriva till forumet som är jv bra samt du skall aldrig dra dej för och ställa frågor.kan gå till mig själv utbildad" bilmek" jobbar ej som det men klarar med nöd o näppe volvo har en vw lupo bara att glömma frun ville ha en ford mustang . men trots allt jv roligt man ska inte vara rädd o försöka samt fråga det är av misstagen man lär sig kan vara dyrt men skit de samma

Link to comment
Share on other sites

Kunde själv inte särskilt mkt eller kanske inte hade det riktiga intresset för att meka bil förut.......Kände väl lite av "det där klarar jag aldrig" syndromet...

Men till slut var jag ju tvungen att ge mig på att börja meka själv för det kom ingen som ville laga mina bilar :lol: och upptäckte att det faktiskt gick rätt bra om man bara tog sig lite tid och det var också riktigt roligt...

Sen känns det ju alltid bättre att man faktiskt har gjort jobbet själv :D

Personligen har jag otroligt mkt kvar att lära men blir bara mer intresserad ju mer jag håller på med bilen....

Och det är väl också bästa sättet att lära sig på antar jag.....

En bra tips är väl att ta lite bilder med en digitalkamera när man håller på också.... (med bilen alltså :wink: )

så har man något att gå på när allt ska ihop igen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...