cantona April 4, 2005 Report April 4, 2005 heier det noen som har bilde av fronten på en 302 motor uten ac og power steering? har problem med montering av remmer og hjul. Citera
cantona April 4, 2005 Author Report April 4, 2005 Takk for bildene. Ser ut til at jeg har et større veivhjul enn på bildet. Mitt har 4 bulter og har en diameter på 20cm. vannpumpehjulet har en dia på 17,5 cm og tar bort i veivhjulet. Merkelig. Noen som har en fornuftig forklaring? Citera
Gäst April 4, 2005 Report April 4, 2005 Vad har du för bil?4-bult svängningsdämpare sitter i 70-tals 302 maskiner.Annars är det 3-bult på 60-talarnaJag kan inte exakt årtal när Ford bytteFörmodlingen kommer din motor från en helt annan bilPå blocket kan du leta upp gjutnummer så kan du lösa var motorn kommer från.Kanske kan man även leta upp "part number" på remskivorna men jag är osäker på om det står nått på dom överhuvudtaget.Minns inte om jag sett något där Citera
cantona April 5, 2005 Author Report April 5, 2005 heiMin motor er fra 73. Den skal inn i en 64 1/2 ht. Det jeg må ha er veivhjul, vannpumpehjul og dynamohjul som matcher. Det er vistnok levert et hopetals ulike varianter. Citera
Gäst April 5, 2005 Report April 5, 2005 Ja jag misstänkte nästan att det .Det kan se lite konstigt ut med de stora remskivorna i en 64½Ett tips är att du köper ett kit med nya remskivor från "March"Det är förvisso i Aluminium och kanske inte passar i en 64½ så du kanske vill ha i stål orginal?Men dom har både 3 och 4-bult i samma skiva http://www.marchperf.com/Dessa kostar totalt $210.Snyggt blir det.Såg nu att du kan även köpa remskivor i stål och de finns att köpa hos flera mustangföretag i USAMustangs Unlimited, California Mustang, mfl.mflMen det ser ut som de flesta är 3-bult och det är ju svårt att få på.Då får du isåfall lämna in dom för omborrning Citera
cantona April 5, 2005 Author Report April 5, 2005 Takk igjen for svaret. Om ingen har noe begagnat slikt må jeg vel kjøpe nye. Citera
Recommended Posts