Jump to content

Spola igenom systemet 302 V8 med AC


Recommended Posts

Hej! Har en 78 King Cobra och har precis bytt vattenpump, termostat och samtliga packningar runt om. Har tänkt spola igenom hela systemet och jag skulle vilja ha tips och råd hur jag går tillväga då jag aldrig gjort det tidigare. Det är som sagt en 302 med Ac. Tacksam för svar

//Axel cmc 4172 

Link to comment
Share on other sites

4 timmar sedan, TheBullitt said:

Hej! Har en 78 King Cobra och har precis bytt vattenpump, termostat och samtliga packningar runt om. Har tänkt spola igenom hela systemet och jag skulle vilja ha tips och råd hur jag går tillväga då jag aldrig gjort det tidigare. Det är som sagt en 302 med Ac. Tacksam för svar

//Axel cmc 4172 

Spolningen skulle du gjort innan du bytte allt.
Plocka ur termostaten först.....Den ska du passa på borra ett litet 3mm hål i ringen så luft och lite bypass vatten alltid kan flöda.
Var så original men togs bort av eftermarknad

Köp en burk "coolant flush" av något fabrikat....Spelar inte så stor roll.
Följ instruktionerna sen är det klart!
Återmontera termostaten

Link to comment
Share on other sites

Okej! Jo jag borrade ett hål i termostaten för just det ändamålet men nu när allt är på plats och systemet är tomt det går inte att spola igenom ändå eller måste jag ta bort allt igen? Jag tömde allt från början dvs 

Link to comment
Share on other sites

10 timmar sedan, TheBullitt said:

Okej! Jo jag borrade ett hål i termostaten för just det ändamålet men nu när allt är på plats och systemet är tomt det går inte att spola igenom ändå eller måste jag ta bort allt igen? Jag tömde allt från början dvs 

Du ska inte "spola" rent utan köra motorn varm med rengöringsmedel för motorn.
Jag har ibland kört 2 gånger dessutom

Termostaten kan ju sitta i det tar bara längre tid och flödar långsammare.
Personligen tycker jag det känns tryggare sätta i en ny termostat när allt är rengjort och klart men det gör du som du vill.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...