itsfunny April 5, 2005 Report April 5, 2005 Har en mustang 67 ht 289cui Med 4-petad manuell.Motorn är den med 4-portsförgasare på 225hp. Funderar lite på justeringen på bränsle och tändning. Vad är normalt att den vill varva? Som det är nu så vill den bara dra till strax över 4000rpm. Sedan verkar det som om den motar lite precis vid ett visst läge på gasen. Antagligen när det två sista portarna öppnar sig. På fullgas verkar det som om den får tillräckligt. Skulle kanske prova att gå upp lite på Huvudmunstycken på de första portarna? Några bra tips?Tack på förhand Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 6, 2005 Report April 6, 2005 Hej.Ett gammalt råd är att du först packar om den förgasarendu har, det kanske är dax för ny nålventil och andra detaljeri förgasaren. Jag brukar råda till att göra detta först för att få ett braresultat vid förgasarjustering. Original på din 67a skall det sitta en Autolite 4100 elleren 2100, till dessa finns det packningsatser att köpa. :wink: Citera
itsfunny April 6, 2005 Author Report April 6, 2005 Tack för tipset. Men förgasaren är flong ny. Så det borde inte vara nåt fel annat än att den är fel bestyckad. Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 6, 2005 Report April 6, 2005 Hej igen.Vad är det för förgasare 4V-2V original eller Holley ellerannat märke, motorn är den trimmad eller original, kamaxel typ mm. :wink: Citera
itsfunny April 6, 2005 Author Report April 6, 2005 tjenaförgasaren är en holley 4v. Motorn ska vara original med endast 9000 mil på nacken. Det enda som är bytt på motorn är förgasaren. Kan kanske hända att den har blivit bestyckad fel. Enligt mina tidigare erfarenheter behöver man med dagens bränsle lite större munstycken än förr. Citera
Ronnie S April 7, 2005 Report April 7, 2005 En original 289 är väl inte så speciellt varvvillig (beroende på originalkamaxeln?). Min egen bil kroknar lite grand när man passerat 4000 rpm (vid kick-down växlar den upp vid ca 4500 rpm). Jag har dock bara en 289 med 2-port. Citera
Recommended Posts