Jump to content

itsfunny

Medlemmar
  • Inlägg

    13
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

itsfunny's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Det är bara så att vi får blåsa staten på andra sätt. Så som svartjobb. Bränna hemma, köpa smuggelcigg. Vad ska vi annars göra pengarna måste ju räcka.
  2. Precis bra tips som leffe säger. Vill du testa givaren är ett bra tips att testa med en lampa. Pluspolen på batteriet och minus på givaren, vrid på tändningen och se om lampan lyser, och att den slocknar när du startar.
  3. CMC1342 Tack för tipset. Då vet jag att det går att byta på plats. Då är det bara att sätta fart.
  4. Det är den tätningen som sitter runt vevaxeln Som man får släppa på Bakre ramlagret för att komma åt. Det jag undrar är om det räcker att släppa Bakre ramlager Eller om om jag måste släppa på hela veven och sänka ner den lite. Eller går det att trycka den runt vevaxeln. I så fall är det inget större ingrepp. Jag kan inte tänka mig att det ska vara nån annan tätning som är trasig när det kommer in motorolja till svänghjulet. Eller vad tror ni.
  5. Nej inga svar. Får forska vidare lite. Jag tror ändå det går att byta underifrån med lådan på plats. Det är väl bara att släppa tråget så visar det nog sig.
  6. Tjena ska byta bakre ramlagertätning på min 289a i helgen. Det borde väl inte vara några bekymmer att göra detta genom att plocka bort tråget och bakre lageröverfallet. Eller måste jag släppa hela veven? Och i så fall polcka ner lådan också. Någon som vet åtdragningsmomenten på överfallet? Tacksam för tips..
  7. tack för tipsen jonny. Har 289an så då ska det vara till lilla ruggen jag ska köpa.
  8. Tack för tipsen. Ska kika lite på hanskfacket. Det är ju synd att förstöra intrycket i bilen. Jag får fundera vidare.
  9. Är det någon som vet var jag kan få tag på nåt liknande som på bilden. Var gör man annars av cd-n?? Tacksam för tips
  10. tjena förgasaren är en holley 4v. Motorn ska vara original med endast 9000 mil på nacken. Det enda som är bytt på motorn är förgasaren. Kan kanske hända att den har blivit bestyckad fel. Enligt mina tidigare erfarenheter behöver man med dagens bränsle lite större munstycken än förr.
  11. Tack för tipset. Men förgasaren är flong ny. Så det borde inte vara nåt fel annat än att den är fel bestyckad.
  12. Har en mustang 67 ht 289cui Med 4-petad manuell. Motorn är den med 4-portsförgasare på 225hp. Funderar lite på justeringen på bränsle och tändning. Vad är normalt att den vill varva? Som det är nu så vill den bara dra till strax över 4000rpm. Sedan verkar det som om den motar lite precis vid ett visst läge på gasen. Antagligen när det två sista portarna öppnar sig. På fullgas verkar det som om den får tillräckligt. Skulle kanske prova att gå upp lite på Huvudmunstycken på de första portarna? Några bra tips? Tack på förhand
  13. Har en mustang 67 ht. Har fått oljeläckage mellan motor och låda. Det verkar som det är motorolja. Någon som har nåt tips hur jag enklast fixar detta. Är det krångligt att plocka växellådan underifrån. Nåt jag behöver tänka på. Tänkte byta packboxar på lådan också när jag ändå är igång. När jag skulle beställa fanns det två storlekar till 4-växlad manuell. Hur vet jag vilken jag ska köpa. Tack på förhand för tips
×
×
  • Create New...