Corvette October 13, 2023 Report October 13, 2023 Någon mer än oss som har strul med sin 10 växlade automatlåda Håller på att stånga mig blodig med Hedin Bil angående garanti på detta Vår låda slår i växlarna när man glider lungt fram på vägarna, främst sker det på 3- samt 5:e växeln. När man skall köra iväg så hittar den inga växlar alls, så man kliver av från gasen och sedan på igen så är de där Finns bulletin på detta fel, men är det någon som lyckats få ut detta på garantin? Citera
Frennesson 6 Maj Report 6 Maj Hej. Gammal tråd, vet ej om den är löst. Har haft liknade problem, 3 växel "slog i" väldigt hårt. Hade min bil på service hos Hedin i Akalla, juni 23, och de gjord en programuppgradering, på garanti. Nu fungerar lådan som man tycker att den skall. Ha de gott! Citera
Corvette 6 Maj Author Report 6 Maj 7 timmar sedan, Frennesson said: Hej. Gammal tråd, vet ej om den är löst. Har haft liknade problem, 3 växel "slog i" väldigt hårt. Hade min bil på service hos Hedin i Akalla, juni 23, och de gjord en programuppgradering, på garanti. Nu fungerar lådan som man tycker att den skall. Ha de gott! Nej problemet är inte löst, både Hedin samt Ford har lagt locket på. Nu är den snart billig att köpa, så trött på detta. Citera
Recommended Posts