Bee 11 Februari Report Share 11 Februari När det är dax att byta bakdäck på min GT500 -13 bör jag välja originalstorlek eller kanske gå upp något i bredd/profil? Har läst vissa som kör med ex 295 brett istället, där verkar även utbudet av däck vara bättre. Vad anser ni, är det bäst att köra original eller vad är vettigast att välja? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rsracing 12 Februari Report Share 12 Februari Det ska vara breda däck på en sådan bil, har själv 295/35R20 fram 235/40R20, funkar fint. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bee 12 Februari Author Report Share 12 Februari 5 timmar sedan, Rsracing said: Det ska vara breda däck på en sådan bil, har själv 295/35R20 fram 235/40R20, funkar fint. Du kör på originalfälgar med dom måtten antar jag? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rsracing 12 Februari Report Share 12 Februari Nej inte original. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bee 12 Februari Author Report Share 12 Februari 2 timmar sedan, Rsracing said: Nej inte original. Ok, tycker det är svårt att hitta snygga fälgar till GT500 så behåller nog kanske original. Frågan är om man kan gå upp till 295 även med original-fälgar? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rsracing 12 Februari Report Share 12 Februari Du har väl 9.5 tum bred original så det går bra med 295. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts