MickeMusse89 19 Juni Report 19 Juni Hejsan, Lådan har börjat växla hårt mellan 1-2an och 2-3an, Ny olja och filter. Provat reseta så lådan får "lära om sig".. (Minus av 30 min) samt vad jag kunnat hitta på internet med Tändning ON, gaspedal långsamt ner och upp starta bilen). Min erfarenhet när det kommer till att skruva bilar är på dom äldre bilarna. Min tanke om det ens är uppbyggt så på dessa lite "nyare" än 60 talare... Går där vaccum slangar m.m till dessa lådor? Har haft liknande problem på en gammal "jänkare" då var det en slang som hade hoppat av. Annars? någon som har någon tips på vad det kan bero på? Bilen i sig är en GT/CS 2011 med 11000mil endast.. Citera
Corvette 19 Juni Report 19 Juni Hej, Jag ljög för dig angående resetta den adaptiva lärningen i lådan, sorry Du måste gå in med en Scan Tool eller Ford dator för att radera detta, det räcker inte med att lyfta polen. Lådan är elektrisk inga slangar Citera
MickeMusse89 19 Juni Author Report 19 Juni 4 timmar sedan, Corvette said: Hej, Jag ljög för dig angående resetta den adaptiva lärningen i lådan, sorry Du måste gå in med en Scan Tool eller Ford dator för att radera detta, det räcker inte med att lyfta polen. Lådan är elektrisk inga slangar Tror inte någon ljugit medvetet hehe , hittar inte en enda här nere i kretsarna kring Lund som kan göra detta åt mig, inte ens Hedin bil.. :s .. Citera
MickeMusse89 19 Juni Author Report 19 Juni Du vet ingen bra ”Scan tool” fungerande man kan beställa hem? Kan säkert vara en rolig sak att ha. Citera
MickeMusse89 19 Juni Author Report 19 Juni Kan skriva in detta då det kanske hjälper någon annan… jag följde en guide på ”internet” . vred nyckel till on. När display ”blinkat” klart , tryckte jag ner gasen långsamt helt och släppte upp långsamt direkt . Då pep något och motorlampan blinkade . Startade då bilen och den ska vara ”resetad”.. växel problemet mellan 2-3an försvann nu. Men den håller fortfarande 1ans växel upp i varv och slänger i 2an.. Citera
Musse26 22 Juli Report 22 Juli On 2024-06-19 at 15:59, MickeMusse89 said: Tror inte någon ljugit medvetet hehe , hittar inte en enda här nere i kretsarna kring Lund som kan göra detta åt mig, inte ens Hedin bil.. :s .. Inte HC bil i södra sandby i heller? Citera
Recommended Posts