Jump to content

Recommended Posts

Hej allihop,

nu har det hänt, jag har köpt en begagnad gammal Ford. Det blev en årsmodell 1965 Mustang med 289 cui V8 och, som det ser ut, i ganska bra skick. Kommer ta emot den vilda hästen nästa vecka, det finns vissa saker att fixa.

Själv bor jag i Småland, på vägen att bli en riktig smålänning fast med tyska rötter.

Det är inte min första veteranbil. Jag var ägare till

- en Renault 16 årsmodell 1978 mellan 1991 och 2001 (det var bara en begagnad bil på den tid, med roligt att köra)

- en Mercedes-Benz W123 240D, årsmodell 1981, mellan 2003 och 2007, synd att jag sålde den

- en Austin 1100, årsmodell 1970, mellan 2009 och 2021 - den fick jag sälja pga att vi flyttade till Sverige. Austin och Morris 1100 är storebröderna till hundkojan, dvs den klassiska Minin.

Erfarenheter med gamla bilar har jag alltså, till och med tum-skruvnycklar finns, men visst kommer jag lära mig många nya grejer i quick motion nu 🙂

Jag hoppas på trevliga nya kontakter och lite rådgivning här och där. Så fort som jag vet lite mer om den nya bilen kommer jag bidra med hjälp. Alla som bor i samma trakten (Sävsjö)  är välkomna att komma förbi, då kan vi snacka lite.

Önskar er en trevlig dag. Vi hörs (helt säkert!)

hälsningar

SpyderRyder *)

*) namnet härstammar från tiden där jag hade en CanAm Spyder RT....

provkörning (2).jpg

provkörning (3).jpg

provkörning (5).jpg

provkörning (6).jpg