Mercury5964 30 Oktober Report Share 30 Oktober (redigerad) Gissar att detta finns i owners hdbook, men går ju både snabbare och trevligare här! Alltså - mina instrument framför ratten lyser fint, men knappbelysningen på centerkonsolen är död. Har provat ljusknappen t v om ratten i alla lägen plus ut och in utan resultat. Även hjulet bredvid ljusknappen, som ställer styrkan på instrumentbelysningen, men inget resultat. Alla knappar som sköter värme/fläkt, ljudvolym, radio, tel, etc saknar belysning. Radiodisplayen däremot lyser som den ska. Och - när jag stannar bilen, vrider av tändningen och drar ur nyckeln tänds hela mittkonsolen som en julgran. (Se bif bild). Kan nå'n tipsa om hur jag får knapparna att lysa under färd? Bilen är en 2011 GT 5.0. Ändrade %s av %s (%s) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mercury5964 %s den %s Author Report Share %s den %s Ingen? Är det fel på min omvärldsljussensor, för när jag noterade detta var det mörkt ute så knapparna borde väl varit tända? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corvette %s den %s Report Share %s den %s Det är nog så att ingen råkat ut för ditt problem. Dags att göra lite felsökning. Instrument Illumination (Instrument Panel, Gauges and Warning Indicators) - ALLDATA Repair.pdf Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mercury5964 %s den %s Author Report Share %s den %s Yes. Tack Peter. Länken verkar dock död... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corvette %s den %s Report Share %s den %s (redigerad) du laddar ju ner den på din dator i PDF format. Titta i hämtadefiler mappen på din dator. Om du inte får det att fungera så vad har du för e-post så kan jag mejla den Ändrade %s av %s (%s) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mercury5964 %s den %s Author Report Share %s den %s 3 timmar sedan, Corvette said: du laddar ju ner den på din dator i PDF format. Titta i hämtadefiler mappen på din dator. Om du inte får det att fungera så vad har du för e-post så kan jag mejla den Trodde det oxå, men får den inte att ladda ned. Jag finns på: peter.vestergren@gmail.com Stort tack! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corvette %s den %s Report Share %s den %s 7 minuter sedan, Mercury5964 said: Trodde det oxå, men får den inte att ladda ned. Jag finns på: peter.vestergren@gmail.com Stort tack! skickat Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts