Rickard June 2, 2003 Report June 2, 2003 Hej alla!Motor: 351W 2V, helt original förutom luftburk och headers.Fördelare: Original enkelbrytare. Vacummklocka med två slangar.Då jag haft problem med överhettning undrar jag om jag kan rodda vacuum från insuget, samma som går till vacuummodulatorn på lådan, istället för som det är idag då den tar vacuum från förgasarfoten?Min tanke är att den inte hänger med i förtändningen när jag varvar, vacuumet är betydligt större i slangen från insuget jämfört med det som uppkommer i förgasarfoten. Har jag förstått saken rätt att överhettning kan uppkomma med felställd tändning?Jag har tyvärr ingen strob-lampa utan tänkte till att börja med förhöra mig om hur ni andra har kopplat upp vacuumet. Jag kan tillägga att det idag är kopplat enligt original shop manualen.Känns som om min fråga är otydlig men kom med motfrågor så kan jag förklara närmare kanske.Motorn går för övrigt bra, svarar bra på gas och har fin tomgång. Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 4, 2003 Report June 4, 2003 Hej.Vacum till fördelare skall endast tas från förgasaren på andra ställenföljer inte vacum med på samma sätt.Jag tycker att du skall kolla tändinställning först och sedan kanskejustera vacum klocka mm.Kanske det beror på sliten fördelare dåliga fjädrar fel tyngder mm. Citera
Rickard June 5, 2003 Author Report June 5, 2003 Hej Lars, och tack för ditt svar!Fördelaren köptes nyrenoverad, det hindrar väl dock inte att något kan vara galet med den.Jag får investera i en strob-lampa och kolla hur tändningen står egentligen. Citera
Ante August 4, 2003 Report August 4, 2003 Har också problem med Vacum till fördelaren, när jag kopplar in vacum på förgasarfoten så går den bra på tomgång men när jag gasar och även när jag ligger på ca:50 Km/h så går den mycket dåligt rycker och har sig. (nyrenoverad fördelare med ny brytare, rotor, kondensator och fördelarlock).Någon som har tips på vad man kan göra? Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 4, 2003 Report August 4, 2003 Hej Ante.Är din motor trimmad så kan det vara så att du inteskall ha vacum kopplat.Det kan alltså vara så att kammens värde gör att det går sämre med vacum. :wink: Citera
Ante August 8, 2003 Report August 8, 2003 Ja det kan ju stämma för det sitter en kamm som ska vara till HP-motorndå får jag nog låtabli att skruva med det nå mera för han går ju som sagt best utan. Man tackar! Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.