Jump to content

Featured Replies

comment_1164

Hej alla!

Motor: 351W 2V, helt original förutom luftburk och headers.

Fördelare: Original enkelbrytare. Vacummklocka med två slangar.

Då jag haft problem med överhettning undrar jag om jag kan rodda vacuum från insuget, samma som går till vacuummodulatorn på lådan, istället för som det är idag då den tar vacuum från förgasarfoten?

Min tanke är att den inte hänger med i förtändningen när jag varvar, vacuumet är betydligt större i slangen från insuget jämfört med det som uppkommer i förgasarfoten. Har jag förstått saken rätt att överhettning kan uppkomma med felställd tändning?

Jag har tyvärr ingen strob-lampa utan tänkte till att börja med förhöra mig om hur ni andra har kopplat upp vacuumet.

Jag kan tillägga att det idag är kopplat enligt original shop manualen.

Känns som om min fråga är otydlig men kom med motfrågor så kan jag förklara närmare kanske.

Motorn går för övrigt bra, svarar bra på gas och har fin tomgång.

  • 1 month later...
comment_1821

Har också problem med Vacum till fördelaren, när jag kopplar in vacum på förgasarfoten så går den bra på tomgång men när jag gasar och även när jag ligger på ca:50 Km/h så går den mycket dåligt rycker och har sig. (nyrenoverad fördelare med ny brytare, rotor, kondensator och fördelarlock).

Någon som har tips på vad man kan göra?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...