Leijon CMC 855 May 6, 2005 Report May 6, 2005 Hej! Har stött på lite problem med vår skiv-konvertering. Servon vi har nu kommer från en escort. Den är 200mm i daimeter och går precis ner mellan ventilkåpan och motorväggen. Problemet är att när motorn är av så känns pedalen fast, presic som på en ny bil. Men när motorn är igång så blir pedalen slapp med lite motstånd.#1 beror det på att servon är "gjord" för en 4a??Igår tittade jag på en bekants kompressor Cheva. Den bromsservon som satt på den var mindre i daimeter men längre på längden. Kan någon berätta vad skillnaden är mellan dessa är. En sån liten servo kan väl knappast stanna en 1,5 ton, 600 hästars bil???!!! Citera
NightMaaN May 6, 2005 Report May 6, 2005 funktionen är likande mellan de olika modellerna.. men bromsförstärkningen skiljer ganska mkt beroende på vad tillverkaren ville ha... Citera
Gäst May 6, 2005 Report May 6, 2005 När du började det projektet så var jag tveksam till Escort huvudcylinder.Orginal Mustang huvudcylinder har ca 1'' diameter och rymmer då en viss mängd oljaEscort har garanterat mycket mindre diameter och därmed får du fram mycket mindre volym bromsvätska vid samma slaglängdJag tror att dina orginal bromsar behöver mer olja än vad du kan få fram med Escort huvudcylinder.Tror du inte det är detta som är felet?Själva storleken på servoklockan tror jag inte ska betyda så mycketOrginal Mustang bromsservo är även den mycket mindre än Escort Citera
Leijon CMC 855 May 7, 2005 Author Report May 7, 2005 hej hej!!Jag glömde kanske att nämna att bromsarna vi kör med är inte original utan Volvo 240 ok med tillh. 10"skivor.Men vi har nog löst problemet nu. istället för att använda de två yttersta hålen i huvudcylindern så bytte vi till ett inre och ett yttre. Det var nog dålig cirkulation innan, men nu verkar det fungera bra. Pedalen känns fast med både motorn av och igång.Ang. de där servona, jag trodde att mottot var "större = bättre", men så är det altså inte??niklas Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.