Jump to content

Recommended Posts

Är det nån i detta avlånga land som kan förklara om det är nåt specielt med vevaxeln på 351C -70.

Jag beställde en ny turbin TCI Saturdaynight special till den C6a jag håller på att sätta i min 69a.

Pilotpluppen fram på turbinen är den rätta 1.375 och den går in en bit i vevaxeln men bottnar mot en avfasning längre in i veven.

Tidigare satt det en FMX bakom motorn men den ska också enligt tabellerna ha en pilot på 1.375

Håller på att bli vansinnig på denna i övrigt mycket vackra 69 Sportsroof.

Tror inte det finns en enda skruv eller plupp jag har behövt modifiera eller montera om minst två gånger.

Tacksam för svar.

Mats :x

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...