joschen May 8, 2005 Report May 8, 2005 Jag håller nu på att montera ihop min 66:a efter nedmontering ovh lackning det är en härlig känsla att äntligen få sätta ihop och inte plocka sönder som jag har ängnat det senaste året åt.Men fy f....n vad dålig pass form det är på allting, Ford mustang är ju bara en stor kompromiss alltihop, om jag inte skall få den ena plåten att peka ut för jävligt på den ena sidan så får jag låta den andra plåten peka ut lite på andra sidan.Summe: Nu har man en mustang där alla plåtar pekar lite åt skogen.Slut resultatet blir inte riktigt som man tänker sej det i huvudet.Men men montera är ju iallafall kul Citera
Leijon CMC 855 May 9, 2005 Report May 9, 2005 Jag känner igen det. Mustang bygget på fabriken på 60- talet var väl inget pressitionbygge direkt. Inte som man ser Lambo byggas i Italien eller Aston i England. MEN det är desto lättare Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 10, 2005 Report May 10, 2005 Hej.Vi kan kanske konstatera att ingen fabrik på 60 talet klararpassformen om man säljer över 550.000 bilar på 1år och mer än 1 million bilar på första serien. Dessutom var Mustangen en lågprisbil som inte kräver någonpassform eller 100% lack kan nästan jämföras med en VW bubbla som inte heller var dyr och hadde usel passform. Citera
micke.olsson cmc 1736 May 10, 2005 Report May 10, 2005 Uräkta att jag lägger mig i men är bilen lackad och nu ska den ihop????Dumma frågor får förmodligen dumma svar kanske t.o.m elaka... Citera
LupusRex May 10, 2005 Report May 10, 2005 Jag tror inte nån här är särskilt elak. Man plockar ner bilen och har bara en tom kaross som man lämnar in till lackeraren, tillsammans med skärmar, huv och baklucka. Blir lite trevligare då, och billigare. Citera
joschen May 12, 2005 Author Report May 12, 2005 Fattar inte riktigt vad cmc1736 menar tycker du att jag skulle lacka bilen med rutor och front och kofångare med mera sittande på bilen?Låter som resultatet skulle bli lite tvivelacktigt eller?Fast och andra sidan jag är ju ny på bil renoverings fronten. Citera
LupusRex May 12, 2005 Report May 12, 2005 Joschen: Jo det blir väl lite tvivel-lacktigt. Förlåt, kunde inte låta bli. Citera
Fredrik fd 863 May 13, 2005 Report May 13, 2005 Klart bilen skall lackas i delar...om man har möjlighet till det. Men det var väl lika dålig passform innan du lämnade in för lack hoppas jag????/ Fredrik Citera
joschen May 13, 2005 Author Report May 13, 2005 Jo det kan man säga, men man vill ju tro att när man har spacklat hela bilen att den skulle bli lite bättre.Men icke då.Jag har hand slipat bort ca 8 lager lack så det byggde väll en hel del som nu är bort slipat, och det gör väll att hel del fyllnad är borta.Men man kan ju inte göra mera än försöka.När mitt mycket saboterade el system är ihop kopplat så skall här åkas tills hjulen ramlar av. Citera
micke.olsson cmc 1736 May 15, 2005 Report May 15, 2005 Vad jag menade var att man borde väl passat in alla detaljer på karossen innan bilen går till lack.Då vi renoverat en del bilar på jobbet så vet jag att inget passar direkt på, varken nytt eller gammalt, europeiskt,japanskt eller amerikanskt.Vid ett tillfälle så fick vi en dörr som var så skev att den inte gick igen i bakkant trots att den var flång ny.Även en motorhuv till en ferrari 550 var 3 cm för lång,ringde italien för att fråga om det skulle vara så men fick svaret att vi skulle returnera för undersökning (ca 6 mån) vem vill vänta så länge på sin bil????? Ville bara förklara min undran Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.