Jump to content

Fy vilken passform


joschen

Recommended Posts

Jag håller nu på att montera ihop min 66:a efter nedmontering ovh lackning det är en härlig känsla att äntligen få sätta ihop och inte plocka sönder som jag har ängnat det senaste året åt.

Men fy f....n vad dålig pass form det är på allting, Ford mustang är ju bara en stor kompromiss alltihop, om jag inte skall få den ena plåten att peka ut för jävligt på den ena sidan så får jag låta den andra plåten peka ut lite på andra sidan.

Summe: Nu har man en mustang där alla plåtar pekar lite åt skogen.

Slut resultatet blir inte riktigt som man tänker sej det i huvudet.

Men men montera är ju iallafall kul :D

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Vi kan kanske konstatera att ingen fabrik på 60 talet klarar

passformen om man säljer över 550.000 bilar på 1år och mer

än 1 million bilar på första serien. :roll:

Dessutom var Mustangen en lågprisbil som inte kräver någon

passform eller 100% lack kan nästan jämföras med en VW

bubbla som inte heller var dyr och hadde usel passform. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag tror inte nån här är särskilt elak. ;)

Man plockar ner bilen och har bara en tom kaross som man lämnar in till lackeraren, tillsammans med skärmar, huv och baklucka. Blir lite trevligare då, och billigare. 8)

Link to comment
Share on other sites

Fattar inte riktigt vad cmc1736 menar tycker du att jag skulle lacka bilen med rutor och front och kofångare med mera sittande på bilen?

Låter som resultatet skulle bli lite tvivelacktigt eller?

Fast och andra sidan jag är ju ny på bil renoverings fronten.

Link to comment
Share on other sites

Jo det kan man säga, men man vill ju tro att när man har spacklat hela bilen att den skulle bli lite bättre.

Men icke då.

Jag har hand slipat bort ca 8 lager lack så det byggde väll en hel del som nu är bort slipat, och det gör väll att hel del fyllnad är borta.

Men man kan ju inte göra mera än försöka.

När mitt mycket saboterade el system är ihop kopplat så skall här åkas tills hjulen ramlar av. :D

Link to comment
Share on other sites

Vad jag menade var att man borde väl passat in alla detaljer på karossen innan bilen går till lack.

Då vi renoverat en del bilar på jobbet så vet jag att inget passar direkt på, varken nytt eller gammalt, europeiskt,japanskt eller amerikanskt.

Vid ett tillfälle så fick vi en dörr som var så skev att den inte gick igen i

bakkant trots att den var flång ny.

Även en motorhuv till en ferrari 550 var 3 cm för lång,

ringde italien för att fråga om det skulle vara så men fick svaret att vi skulle returnera för undersökning (ca 6 mån) vem vill vänta så länge på sin bil?????

Ville bara förklara min undran :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...