Måndag kl. 17:264 days comment_187208 Hej, jag har fått ett konstigt ljud från motorn på min GT från 2013. Jag har fått förslag på att det vara multiremmen, generatorn eller AC. Ljudet blir mindre eller försvinner när jag stänger av AC.Clips25-04-28_07-24.movTips?
Tisdag kl. 07:383 days comment_187209 om du misstänker AC, ta en mejsel och lägg den på AC'n och lägg örat på den så lär du höra om ljudet är där eller inte Ändrade %s av %s (%s)
Onsdag kl. 12:472 days Author comment_187227 On 2025-04-29 at 09:38, Corvette said:om du misstänker AC, ta en mejsel och lägg den på AC'n och lägg örat på den så lär du höra om ljudet är där eller inteHej, AC verkar inte vara problemet. Det skumma är att ljudet ”kommer och går”. Det är inte konstant. Det kan vara tyst ett tiotal sekunder sedan kommer ljudet tillbaka i ungefär lika lång tid för att sedan försvinna. Har haft bilen inne på verkstad och de kunde inte lokalisera vart ljudet kommer ifrån. Ibland verkar det komma framifrån men ibland kommer det från där motorn och växellådan möts. Jäkligt skumt.