14 JuliJul 14 comment_187584 Hej har en Mustang GT 05 4,6 har problem med att den inte går rent. Får felkod P0306 (cylinder 6 feltändning) har nu bytt alla tändstift samt spridare den aktuella spridaren men felet kvarstår. Har även tagit kompressionsprov för att utesluta ventilproblem men det är runt 12 kg på alla cylindrar. Finns det nån som har en teori vad som är fel så jag vet hur jag ska gå vidare. Tack på förhand//Kurt
15 JuliJul 15 Author comment_187592 5 timmar sedan, Membran said:Hej har en Mustang GT 05 4,6 har problem med att den inte går rent. Får felkod P0306 (cylinder 6 feltändning) har nu bytt alla tändstift samt spridare den aktuella spridaren men felet kvarstår. Har även tagit kompressionsprov för att utesluta ventilproblem men det är runt 12 kg på alla cylindrar. Finns det nån som har en teori vad som är fel så jag vet hur jag ska gå vidare. Tack på förhand//Kurt3 timmar sedan, Corvette said:har du flyttat tändspolen?
15 JuliJul 15 Author comment_187593 Ja, bytt plats mellan 6 och 7 men felmeddelande fortfarande på cylinder 6
15 JuliJul 15 comment_187594 du behöver nog ha tillgång till en dator JC_ Secondary Ignition (Coil Pack) - Pinpoint Test .pdf