May 20, 200519 yr comment_18018 TjaÄr på g att köpa en 65:as musse.Funderar över hur vanligt det är m servo på Mustang från 65.Den bil jag tittat på är utan servo men jag har ingen direkt uppfattning om hur det brukar vara så att säga...Vanligast med eller utan servo?Korkat att köpa en utan?Tacksam för snabbt svar av någon kunnig..
May 20, 200519 yr comment_18019 Det är absolut vanligast utan servo, skulle jag vilja påstå. Servostyrningen på dom tidiga Mustangerna finns lite olika åsikter om, många tycker att bilen blir lite vinglig med servo. Det är absolut inte korkat att köpa en Mustang utan servostyrning, och det säger jag även fast jag har servo på min och trivs med det.
May 20, 200519 yr comment_18020 Kan ju lägga till att det finns två olika utväxlingar på styrsnäckan 65/66. Dels den "vanliga" med lite fler rattvarv (nästan 5 rattvarv totalt, vill jag minnas). Sedan fanns det en snabbare styrsnäcka (med knappt 4 rattvarv, tror jag). Den snabbare snäckan satt på:* Mustang GT* Mustanger med servostyrning* Svensksålda bilar (åtminstone dom med V8 )
May 20, 200519 yr comment_18021 Invändningen att servon gör bilen vinglig i farter omkring 110 kan jag inte hålla med om. Har iofs aldrig kört en musse utan servo i den hastigheten men däremot en Nova 65:a utan servo och den kändes ungefär som min nuvarande bil.Däremot är ju servon väldigt mysig i farter 70 och neråt... Ger precis den där diffusa känslan av totalt obefintligt vägkontakt //Sven
May 20, 200519 yr comment_18048 Hej!Var kan man köpa en ny styrsnäcka med färre rattvarv?Någon som köpt och bytt är det stor skillnad och värt pengar och besvär?mvhht-66
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.