May 27, 200520 yr comment_18314 Bilar intagna som flyttgods är ju godkända för helröda baklampor. Är dom även godkända för lysande blinker fram? Altså blinker och parkeringsljus i samma lampa fram som alla usabilar har??
May 27, 200520 yr comment_18316 Ja, det är dom. Har själv haft en flyttgods Cheva och det var normalt aldrig problem med besiktningen./Lasse
May 27, 200520 yr comment_18325 samma pa min 1992, inga problem att det lyser och blinkar i samma lampa....Han noterade det forst, men jag sa emot och papekade att det ar minsann en flyttgodsare...
May 27, 200520 yr comment_18336 Hej.Samma på min 93LX som också är flyttgods, allt får varasom det var i ursprungslandet USA. Har även ägt en T-Bird 93LX den var också flyttgods ochallt var som det var i USA inga skärmblinker, helröda bakljus vit blinker och parkering, milesmätare mm. Men visst är det konstigt att det får vara som det var enagången men inte andra gången det jag menar är attbilen är från samma land och fabrik, ändå är det olikabedömning på bilprovning på flyttgods och import .
May 27, 200520 yr Author comment_18339 Ja visst är det lite konstigt att de gör olika bedömning. Även om bilen bytt ägare massa gånger får utförandet vara kvar. Men jag gillar det När jag nån gång köper en mustang så kommer det vara en flyttgodsare, gillar looken med helröda bakljus och lysande blinkers. Nån som vet hur många mustang i sverige som är intagna som flyttgods?
May 27, 200520 yr comment_18347 Undras hur det kom sig att lagarna blivit som dom blivit?Var det någon rik höjdare som ville ha det så och fick sin villja fram?Bra nyfiken, men det är bara hoppas det får fortsätta vara så här.Har en 96:a flyttgods importerad Med alla lampor och mails mättaren orörda Föresten har ni hört om varianten att exportera bilen till Tyskland instalera turbo eller om det var kompressor TUV godkänna den där och sen importera in den igen och få det godkänt här med turbo eller om det var kompressor. Har hört om en sån historia vet dock inte i detalj hur den gick eller om den är sann eller om han flyttgods importera tillbaka den? Bilen är en Corrado VR6 som enligt ägaren ska vara godkänd i Sverige tack vare den här varianten, mer fick vi inte ur honom hur han gjorde . Kanske en intressant variant för dom riktigt trim intresserade.MvhMrV8