Jump to content

Rost på Famlijebilen(ej mustang relaterad fråga)


Recommended Posts

Är det någon som vet vilka skyldigheter och vilket ansvar en bil firma har?

Det är så att jag köpte en ny bil 2001 och köpte med kjolsats till den.

Nu är det så att under mina 4 år som enda ägare på bilen har jag varit tvungen att lämna in bilen på omlacking av ner kanterna på samtliga dörrar varje år(kjolsatsen skaver på dörrarna),de har ju varit någorlunda okej på grund av att bilfirman har stått för det.

Nu vill dom inte stå för det nå mer.

Dom har slippat på sidokjolarna och justerat dörrarna men det hjälper inte det skaver och börjar rosta på dörrarna ändå.

Kjolarna sitter helt "rätt" enligt bilfirman ´men lackeraren tycker att springan mellen dörr och kjol är för liten.

Nu har bilfriman kommit på vad vi ska göra åt saken :roll:

Håll i er :?

Jag ska rycka bort kjolarna om jag inte vill bekosta lackning av dörrarna själv i fortsättningen

Låter ju kul med tanke på att JAG har betalt 20000 för dom när jag köpte bilen och dom är fel monterade

Förslag 2 från bilfirman är Bättringsfärg finns på burk bara att ta en pensel tyckte verkstadschefen :?

Vad tycker ni?

Personligen tycker jag att inget av allternativen acceptabelt med tanke på att det är jag som är första ägare på bilen och har beställt den med den utrustningen på ,okej om jag köpt den begagnad då för jag ta de som det är.

Till saken hör att det är den andra bilen med samma fel hadde en 2000 likadan bil med samma fel har pratat med andra ägare från andra ställen men dom har inte samma fel :?:?:roll:

Som ni ser verkar det ju som de är bilfirman som har monterat grejerna fel.

Har jag fel och dom rätt eller????

Sorry att det inte är någon Mustang fråga men var tvungen att skriva ner nåt ;)

Ska kanske säga att GM är ägare av bilmärket , kanske säger allt ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...