Pelle cmc 375 June 28, 2005 Report June 28, 2005 Jag har fortfarande ett litet problem, när jag börjar ge gas så går bilen orent detta händer alltid och problemet finns där hela tiden så länge jag håller pedalen just i detta läget. Så fort jag ger lite till går den klockrent. Det blir bättre ju mer jag skruvar ut blandningsskruvarna, men försvinner aldrig helt. Förgasaren är en Autolite 2 port. Någon som har tips?Pelle Citera
Ronnie S June 29, 2005 Report June 29, 2005 För att vara säker på att det är förgasaren som ger dig problem kan du prova att tillfälligt koppla bort vakuumledningen till fördelaren. Om problemet finns kvar även då är det väl troligt att det är förgasaren, men om det försvinner så är det ju vakuumförställningen på fördelaren som spelar dig ett spratt. Citera
Pelle cmc 375 June 29, 2005 Author Report June 29, 2005 Tack för tipset,det är redan gjort, jag tror till 90% att den får för mager blandning vid tomgång, men vad jag förstår så finns det inga utbytbara tomgångsmunstycken på dessa förgasare?Pelle Citera
Recommended Posts