Jump to content

Recommended Posts

Gäst

Sitter en Holley 750cfm förgasare på min otrimmade 351w.

Är det värt att byta till en mindre mer lämplig förgasare på 600-650cfm?

1. Gör det något på bensinförbrukningen?

2. Går bilen bättre? Den går ju bra nu, men ibland när man gasar lite lätt så går den ner i varv för att snabbt öka igen, antar att man kanske "dränker" motor med för mycket bensin?

3. Kan man bygga om min nuvarande förgasare?

Har räknat lite snabbt på det, och fick det till att motorn drar ungefär 1.2l/milen vid lugn blandad körning 50-90km/h. 3:00:1 utväxling.. Kan det stämma och går det att få ner mer utan att byta utväxling eller andra större ingrepp?

Ingen vits att byta. Bara att ha rätt inställt och köra. Du får ingen inbesparing . Så länge 750'an funkar bra, behöver man inte byta. Din motor vet inte om förgasaren är en 750'a eller en 600. Förgasaren uppför sej som en 580-680 cfm på en 351'a.

Jag har gatåkt med en 850 DP på en 318 cid, och den gick utav bara j-veln

mycket bättre än med en Edelbrock 600 vakum

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...